Vandaag twee jaar geleden heeft Jeremy Keefe de overstap gemaakt van Poly naar Nuvias UC als CEO. Sindsdien heeft het bedrijf via een mondiale pandemie een uitstekende groei van 70% weten te bereiken. Vandaag praten we met Jeremy om meer te weten te komen over zijn successen en uitdagingen die zijn ontstaan als CEO in één van de snelst groeiende distributeurs van Europa en om meer te weten te komen over zijn tips voor bedrijfsgroei.
Wat is er nieuw binnen Nuvias UC?
In de eerste plaats wilden we weten wat de grootste veranderingen zijn die Jeremy Keefe heeft doorgevoerd sinds hij bij Nuvias UC aan de slag is gegaan. Jeremy: “Het belangrijkste voor mij was het uitbreiden van ‘de klant komt op de eerste plaats filosofie’, zo zijn we actief gaan werven binnen de klantenservice- en verkoopondersteuningteams. Als onderdeel van deze herstructurering wilde ik ook meer mensen binnen het bedrijf in staat stellen hun eigen beslissingen te nemen. Daarom heb ik een breder managementteam opgezet, zodat ik het bedrijf van een door de eigenaar geleide onderneming naar een door het management geleid bedrijf kon sturen”.
Jeremy Keef voegde hier vervolgens aan toe – “we hebben onze Europese footprint uitgebreid van 5% naar 15% (revenue) en tegen het einde van dit fiscale jaar zou dat 25% moeten zijn. Dit werd bereikt door te investeren in mensen in Frankrijk, de Benelux en door een gevestigde distributeur – Alliance Technologies (DACH) over te nemen”.
Uitstekende omzetgroei
We hebben gekeken naar de mogelijkheden hoe een al succesvol bedrijf een groei van 70% bereikt. Jeremy legde uit: “Het fundament dat werd gebouwd door de eerdere eigenaren, Steve Harris en Rob Smith, waren al solide. Er was een uitstekende technische capaciteit binnen het bedrijf en we maakten van de gelegenheid gebruik om nog meer kennis op te bouwen met het team, de vaardigheden te verbeteren en andere specialismes toe te voegen. Dit heeft onze positie als specialist binnen de UC-distributiemarkt alleen maar cement gegeven, wat ertoe heeft geleid dat leveranciers en klanten graag met ons willen samenwerken. We hadden ook het geluk dat Zoom ons omarmde als master agent en wholesale distributeur. Ondertussen werkten we ook samen met RingCentral om hun Europese activiteiten te verbreden, integreerden we ook oplossingen van Logitech, DTEN en Pexip, en hebben zelfs expertise op het gebied in het leveren en ondersteunen van MS-teams Rooms omgevingen.”
Jeremy zei verder: “De mensen binnen Nuvias UC zijn het hart van deze groei geweest en zijn het hoogtepunt geweest voor mij als CEO van het bedrijf, we hebben uitzonderlijke medewerkers die er elke dag hun uiterste best doen. We hebben ook nieuwe mensen aan het bedrijf toegevoegd. Met hen komen nieuwe perspectieven en nieuwe ideeën naar boven die weer zullen leiden tot prestaties en zo gaat de cyclus door.”
Het overwinnen van uitdagingen
Geen enkel groeiend bedrijf heeft te maken met zijn eigen uitdagingen. Toen Jeremy werd gevraagd naar de hobbels op de weg waar Nuvias UC mee te maken had, zei hij: “Er waren een paar dingen die buiten onze controle lagen – zoals de pandemie en het tekort aan siliciumchips – die een Domino-effect hadden op de tekorten aan voorraden in de hele industrie. Maar door onze uitgebreide portfolio hebben we altijd geprobeerd alternatieven te kunnen bied en als dit al niet mogelijk was, zouden we daar eerlijk over zijn tegenover onze klanten, houd de klant ze up-to-date met doorlooptijden (zelfs als ze langer waren dan normaal) en meestal waardeerden onze trouwe klanten de eerlijkheid.”
“Ik zou ook zeggen dat het behoud van onze werknemers een meer persoonlijke uitdaging is. Sinds ik van de leverancierswereld terug ben verhuisd naar distributeursland is het duidelijk dat de markt aanzienlijk is veranderd er is een echt gebrek aan mensen van hoge kwaliteit en daarbij concurreren ook met veel meer organisaties. Daarom zien we dat mensen zich regelmatiger tussen bedrijven bewegen, dus het behoud van werknemers is nu echt een grote focus voor ons.”
Het maken van de juiste keuzes
Met de titel ‘CEO’ komt een enorme verantwoordelijkheid gepaard met belangrijke beslissingen! Jeremy legde uit dat sommige van zijn moeilijkste beslissingen voortkwamen uit aanvragen van leveranciers om met Nuvias UC samen te werken en hen aan te geven: “We willen er graag voor zorgen dat ons team beschikt over deskundige kennis van alle leveranciers binnen onze portfolio. Als je meer producten toevoegt riskeer je de focus te verliezen en de relatie die je met bestaande leveranciers onderhoudt te verliezen. Het is voor Nuvias UC belangrijk om een volledige end-to-end oplossing te kunnen bieden in plaats van zoveel mogelijk producten aan te kunnen bieden. Ik moet vaak overwegen wat goed is voor het bedrijf, met de leveranciers waar we mee samenwerken en ook nee zeggen tegen enkele van de kansen die zich voordoen in markt.”
“Als het gaat om het vragen van andere mensen, herinner ik mezelf altijd aan mijn mantra, d.w.z. ‘vraag mensen niet te doen wat je zelf niet zou doen’, wat mij helpt moreel juiste beslissingen te nemen en dingen met integriteit te doen. Ik heb op bepaalde dingen teruggekeken en gedacht dat had ik anders kunnen doen, maar alles wat ik doe is met overtuiging.”
De Toekomst van Nuvias UC
Sinds 2016 maakt Nuvias UC deel uit van de Nuvias Group, dat zich richt op cybersecurity en advanced networking. Onlangs kwam de aankondiging dat de cybersecurity en advanced networking divisie werd overgenomen door Infinigate, waardoor Nuvias UC blijft opereren als onafhankelijke distributeur. Dit heeft ons geleidt naar de laatste vraag aan de CEO, Jeremy Keefe – ‘wat kunnen we in de toekomst van Nuvias UC verwachten?’
Jeremy Keefe legde uit dat Nuvias UC van plan is om vooral bezig te blijven met de kerntaken en het portfolio te versterken om zo ook in de voortdurende groei te kunnen blijven ondersteunen, terwijl Nuvias UC diepere relaties aangaat met nieuwe en bestaande leveranciers en hun oplossingen aan te passen binnen de trends op de UC markt.
Jeremy geeft ook aan dat Nuvias UC een groot voordeel heeft bij het doorontwikkelen van hun software, platformen en cloud & contactcenter aanbod en ook het versterken van de service- en dienstverlening – “de UC markt is rijk aan servicemogelijkheden en biedt daarom vele mogelijkheden voor onze partners. We lanceren momenteel een reeks nieuwe diensten en producten om ook potentiële partners te bereiken die zich normaal gesproken niet in dit speelveld begeven. Zodat ook zij in deze de markt kunnen doorbreken en meer wallet-share kunnen generenen.Houd deze mogelijkheid in de gaten!”
Ga voor meer informatie over Nuvias UC naar www.nuvias-uc.com of bel naar 0186 704 000. (Nuvias UC Benelux)