Al sinds 2000 is de Belfabriek de enige telefoonmaatschappij in Nederland die volledig gespecialiseerd is in het aanvragen, opzetten en onderhouden van zakelijke telefoonnummers waaronder 0800-, 0900-, 088- en 085-nummers. Inmiddels heeft Belfabriek al meer dan 6000 servicenummers aangesloten, en is het uitgegroeid tot een bedrijf met tevreden klanten in vele landen en biedt veel meer dan alleen maar Nederlandse servicenummers aan.
Zo heeft Belfabriek recentelijk een alles-in-1 VoIP centrale gelanceerd. Dit is een plug en call telefonie oplossing voor alle soorten organisaties van B2C, B2B, non-profit tot overheden. En van alle formaten van ZZP, tot MKB en grootbedrijf.
Het Belfabriek telefoonsysteem omvat een bureautoestel, softphone, webinterface en apps (iPhone/Android). De apps zijn eenvoudig en onbeperkt te installeren d.m.v. QR-code.
Om deze lancering te vieren komt Belfabriek met een actie: nieuwe aanvragen ontvangen binnen 2 werkdagen een voor-geconfigureerd VoIP telefoontoestel (model Yealink T-43U) geheel vrijblijvend, op proef om te testen. Met dit toestel kan men kosteloos proefgesprekken maken en ontvangen.
Belfabriek is dermate overtuigd van de kwaliteit en het gemak van zakelijk VoIP bellen dat zij geïnteresseerden graag een toestel toestuurt. Deze telefoon zal na aansluiten direct werken bij een goede internetverbinding.
Het zal zodoende beduidend eenvoudiger worden om een adequate zakelijke telefonie oplossing uit te rollen binnen een organisatie. Alle medewerkers van een toestel voorzien, bel plannen ontwikkelen, een 085 nummer aanvragen of andere extensies toewijzen. Er komt veel kijken bij een traditioneel telefoonnetwerk aanleggen en onderhouden. Een softphone installeren is eenvoudiger. Downloaden, gebruikersnaam en wachtwoord invullen en klaar. Op- en afschalen is ook een fluitje van een cent, nieuwe medewerkers kunnen met een druk op de knop uitgenodigd worden. De lancering van de Belfabriek softphone is niet onopgemerkt gebleven en is opgenomen als een van de deelnemers aan de KvK Impact Award van 2021.
Moderne zakelijke telefonie in (post)coronatijdperk
Consumenten en bellers in het algemeen zullen niets merken in telefonische dienstverlening. Alle soorten organisaties van ZZP en MKB tot aan overheden, en multinationals zullen in zelfde mate bereikbaar blijven, en allicht zelfs de beller nog beter kunnen bedienen, wanneer zij ook additionele inbegrepen functies van de cloud gebaseerde telefooncentrale ontdekken en benutten.
Denk aan een keuzemenu om de beller van het bedrijfsnummer direct bij de juiste afdeling te doen komen, wachtrijen voor drukke tijden, welkomstmelding met o.a. mogelijkheid ter kennisgeving aangepaste openingstijden. De piekverkeer opvang functionaliteit is belangrijk bij vele inkomende oproepen, bijv. als gevolg nieuwe ontwikkelingen m.b.t. het coronavirus. Een traditionele telefooncentrale is daarvoor geen geschikte oplossing. Die heeft namelijk altijd een beperkte capaciteit. Bij hosted VoIP ontstaat dat probleem niet. Als het ineens drukker wordt, blijven gesprekken gewoon binnenkomen. Bovendien kan men het verkeer optimaal verdelen en kunnen direct ondersteunde functies geactiveerd worden, routering naar een ander filiaal of een call center.
Met een plug en play VoIP telefooncentrale zullen organisaties de telefonie flexibel doch robuust en dus toekomstbestendig kunnen inrichten en zijn zij klaar om de meest optimale telefonische service te verzorgen tegen sterk verminderde kosten.