Een van mijn vorige blogs schreef ik op een avond in oktober vorig jaar aan de keukentafel. Nu, 8 maanden later, ben ik praktisch verplicht om het stuk thuis te schrijven. Wat is er een hoop gebeurd en wat is de wereld veranderd in zo’n korte tijd sinds het coronavirus ons in z’n greep houdt. We zaten met z’n allen aan de buis gekluisterd te luisteren naar Rutte die allerlei maatregelen aankondigde; stoppen met handen schudden, geen (sport-)evenementen, scholen, kappers en horeca dicht en de oproep tot thuiswerken.
Dit heeft, naast het menselijk aspect, voor veel problemen en uitdagingen in onze maatschappij en economie gezorgd. Als ik in mijn directe omgeving kijk, zowel zakelijk als privé, vind ik het echt knap hoe we hier met elkaar mee om zijn gegaan. Zoals Charles Darwin ooit zei “Het zijn niet de sterkste soorten die overleven en ook niet de meest intelligente. Het is het soort dat het beste reageert op veranderingen”
Sociale initiatieven om elkaar te helpen met boodschappen doen en eenzame ouderen bellen, restaurants die massaal overgingen op thuisbezorgen, scholen die snel over zijn gestapt op online educatie en binnen de IT-sector het inrichten en faciliteren van thuiswerkplekken. Kijkend naar Ingram Micro; echt complimenten voor onze eigen IT-afdeling die er binnen no-time voor gezorgd heeft dat onze kantoren in Nederland en België volledig konden thuiswerken. Dit is een operatie die echt met militaire precisie is uitgevoerd.
Het thuiswerken lijkt een blijvertje, ook als Corona straks verleden tijd is. Dit biedt voor onze sector, die vooralsnog niet enorm hard is geraakt, een nieuwe kans. Denk aan het leveren van allerlei extra hardware, software en security om dit mogelijk te maken, en het fysiek inrichten, installeren en beheren van de thuiswerkplek. Maar ook het opleiden van de werknemer wanneer hij minder op kantoor aanwezig is. Binnen Flexible Services boden wij al allerlei diensten, zoals configuratiediensten als imagen (traditioneel, maar ook via AutoPilot en Intune), en installatie op locatie. Binnenkort breiden we dit uit met o.a. white label Managed Services voor het beheren en beveiligen van data en apps op werkplekken, en een KennisHub om de medewerkers van uw klanten op een innovatieve manier op de hoogte te brengen van allerlei mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld Microsoft Teams, wat in de afgelopen tijd een enorme vlucht heeft genomen. De KennisHub is een online leerportaal, gebaseerd op het principe van adaptief leren dat kan worden gedaan wanneer het de werknemer uitkomt en op de eigen (thuis)werkplek.
Dit zijn zomaar een aantal diensten en bouwblokken die u als partner van Ingram Micro kunt inzetten richting uw klanten. Maar er zijn zoveel meer ideeën en initiatieven te bedenken die ik graag met u zou bespreken. Dus als u suggesties of ideeën hebt, dan zou ik het leuk vinden deze met elkaar te delen. In deze bijzondere tijd is het belangrijk om elkaar te helpen en samen nieuwe kansen te pakken!
Stay safe!
Remco Nieuwenhuyse
Wilt u meer weten over onze dienstverlening? Ga dan voor een compleet overzicht naar https://nl.ingrammicro.eu/flexible-services/home of neem contact met mij op via remco.nieuwenhuyse@ingrammicro.com.