Resellers in de datacentermarkt hebben in korte tijd veel nieuwe ontwikkelingen over zich heen gekregen. Vooral de ontwikkelingen rond Edge en 5G vragen een hoge mate van wendbaarheid van partners. Om hen daarin te ondersteunen, heeft Vertiv zijn partnerprogramma vernieuwd, zodat hun partners hun kennis en kunde verder kunnen ontwikkelen.
Wie het nieuwe Vertiv Partner Program openslaat, ziet meteen dat de aanpak anders is. De Authorised categorie is hernoemd naar Silver en bovenop Gold en Platinum figureert nu het nieuwe Diamond, waar het Vertiv Incentive Program plaats maakt voor marketing development fund. “Het beloningenstelsel voor resellers is nu nog aantrekkelijker geworden”, zegt Marcel van Zwienen, Reseller Manager Benelux bij Vertiv. “Je hebt meer mogelijkheden om bonuspunten te verdienen, en er is een directe rebate van punten naar geld op een bedrijfscreditcard.”
De uitgebreide mogelijkheden betekenen dat het puntensysteem iets ingewikkelder is geworden. Dat wordt ondervangen met een nieuw partnerportal, dat alle informatie veel overzichtelijker maakt dan voorheen. “Je ziet meteen een dashboard met de bonuspunten, allemaal in een oogopslag. Het doel van het portal is om alles zo aantrekkelijk en simpel mogelijk te maken. De respons is erg positief.”
Misschien wel de belangrijkste uitbreiding van het Vertiv Partner Programma is dat het veel meer mogelijkheden biedt om aan de slag te gaan met het portfolio van de leverancier. “Je kunt de materialen voor marketing en sales heel eenvoudig van je eigen logo voorzien”, noemt Van Zwienen als voorbeeld. Daar komt de nieuwe toolssuite bij. “We bieden alle trainingen nog steeds zelf aan. In deze tijden zijn dat natuurlijk online-trainingen, en allemaal zijn ze erop gericht om onder meer de kennis te verhogen, partners zich beter te laten onderscheiden en de winstgevendheid te verhogen.”
De fysieke events zijn door de situatie in de wereld naar achteren geschoven, maar betekent niet dat ze niet meer terugkomen. “De geplande fysieke roadshow wordt uiteindelijk breder dan voorheen”, kondigt Van Zwienen aan.
Met het nieuwe programma committeert Vertiv zich volledig aan het kanaal. “De groei van het kanaal is niet iets dat je een half jaar even doet. We nemen het echt serieus. Alles moet zo simpel en aantrekkelijk mogelijk worden gemaakt voor de reseller.”