De digital media business was goed voor 943 miljoen doller (+26 procent), Creative Cloud bracht 755 miljoen dollar in het laatje, een plus van 37 procent op jaarbasis. De nettowinst kwam uit op 244,1 miljoen dollar.
Analisten hadden meer verwacht van met name de omzet in Creative Cloud en dat leidde er – in combinatie met het ontbreken van een winstverwachting voor verslagkwartaal – toe dat het aandeel nabeurs sloot met een min van 4,1 procent. Voor het derde kwartaal mikt Adobe op een omzet tussen 1,42 en 1,47 miljard dollar, waarmee de verwachte omzetgroei voor het gehele boekjaar van 16,4 tot 20,5 procent nog steeds realiseerbaar is.
Door de groei in abonnementen nam de verkoop van softewarepakketten af, van 275 miljoen dollar vorig kwartaal tot 197 miljoen dollar in het zojuist afgesloten kwartaal. Inmiddels nam de recurring omzet uit de cloudabonnementen op jaarbasis met 285 miljoen dollar toe tot 3,41 miljard dollar.
Meer informatie: www.adobe.nl