Schneider Electric, specialist in energiemanagement en procesautomatisering, heeft het bestaande APC Global Channel Partner Program uitgebreid met een managed services-programma voor partners. APC by Schneider Electric is één van de bekendste merken van het internationale bedrijf en wil partners met het programma helpen hun bedrijf te ontwikkelen zodat ze voldoen aan de toenemende eisen van klanten en veranderende markt.
Het programma omvat technische hulpmiddelen, vaste ondersteuning en speciale acties voor Managed Service Providers. Een speciaal onderdeel van het partnerprogramma zorgt ervoor dat MSP’s op systematische wijze power en cooling winstgevend kunnen verkopen.
“Aangezien de moderne IT-partner zich snel ontwikkelt en zijn focus verschuift van de verkoop van hardware naar service-gerichte inkomsten uit abonnementen, is het belangrijk dat we onze aanpak aanpassen en partners benaderen op een manier die past bij deze nieuwe situatie,” zegt Rob McKernan, Senior Vice President Global IT Channels bij Schneider Electric. “Door de integratie en optimalisatie van ons aanbod en de heroriëntatie van onze sales- en supportteams op het MSP-businessmodel, zetten we een kennisnetwerk op dat partners laat zien hoe zij hun omzet kunnen verhogen en bedrijfskosten kunnen verlagen door power en cooling aan hun managed services-portfolio toe te voegen.”
De groeiende marktdruk vraagt partners om een bedrijfsevolutie. Toenemend gestandaardiseerde opslag- en serverhardware zetten druk op de marges en laten gemakkelijker ‘shadow-IT’ toe, waarbij IT-systemen en applicaties worden aangeschaft door afdelingen en medewerkers zonder de goedkeuring van het IT-team. Dat leidt tot hogere veiligheidsrisico’s voor het bedrijf. Tegelijkertijd verwachten klanten steeds vaker gespecialiseerde ondersteuning omdat minder personeel, kleinere budgetten en een steeds grotere kloof in vaardigheden vraagt om een sterkere partnersupport. Vanwege deze eisen worden managed services zoals helpdesk-ondersteuning, netwerkmanagement, personeelsuitbreiding en vele andere onderdelen steeds vaker ondergebracht bij de IT-afdeling.
Terwijl partners zich aanpassen aan deze veranderende eisen door een meer divers managed-services-businessmodel op te zetten, ontwikkelt het APC Global Channel Partner Program met ze mee. Het programma ondersteunt partners bij hun ontwikkeling en in het realiseren van structurele extra winst met power en cooling op een uitgebreide, gestructureerde en tegelijkertijd simpele wijze.
Dit wordt bereikt door uitgebreide technische integraties van de APC Smart-UPS oplossingen met de meest gebruikte remote monitoring & management (RMM)-platformen en professionele services-automation-tools (PSA), en focus op winstgevende groei, gespecialiseerde en verbeterde ondersteuning en de uitbreiding van het kennisnetwerk.
Daarnaast heeft APC ook zijn interne Global Channels-organisatie aan te sluiten op het nieuwe programma. Jason Covitz is daartoe aangesteld als Global Director Managed Services.
Meer informatie: www.apc.com/msp of neem contact op met Sonja Boots via sonja.boots@schneider-electric.com