Destiny lanceert met ‘Dstny’ een nieuwe Europese merkidentiteit en logo voor de hele groep. Tegelijk heeft het bedrijf aangekondigd dat het vanaf 1 januari 2023 en zeker tot eind 2024 de nieuwe co-titelsponsor wordt van het Belgische UCI WorldTour-wielerteam Lotto-Dstny.
Met de nieuwe merkidentiteit verenigt Dstny meer dan tien bedrijven in de groep onder één vlag. Het nieuwe merk en logo voor de hele groep symboliseert volgens het bedrijf de Europese leiderspositie en de drive om innovatie te versnellen, de klantervaring te verbeteren en nog meer talent aan te trekken.
“Het gaat vandaag om veel meer dan alleen de lancering van één Europese merknaam voor de hele Dstny groep”, zegt CEO Daan De Wever. “Onder de motorkap van het merk Dstny hebben we een duidelijke referentie-architectuur en bewuste technologie-footprint gebouwd, teams met diverse kwaliteiten operationeel samengebracht en in elk land een sterke commerciële positie uitgebouwd. Ons go-to-market-model, met diverse partners, service providers en een eigen directe verkoopkanaal, is in alle landen waar we aanwezig zijn vergelijkbaar. Er is nog veel werk, maar tegelijk is er ook al veel geïntegreerd om één toekomstbestendig Europees bedrijf uit te bouwen.”
Dstny heeft afgelopen zomer het Zweedse Telepo met zijn UCaaS-platform overgenomen en samen met diverse andere teams en technologieën samengebracht in een eigen developmenttak, Dstny for Service Providers.
Om zijn bekendheid verder uit te bouwen, wordt Dstny de nieuwe co-titelsponsor van de Belgische Lotto wielerploeg. “We geloven net als het Lotto wielerteam in talent alle kansen geven, in het belang van een sterk partnernetwerk, in diversiteit en in teamspirit. Ook de ambitie om vanuit onze Belgische roots mee te spelen op internationaal vlak bindt ons. Dit voelde meteen als een goede match”, zegt De Wever. “Daarnaast is de wielersport één van de populairste sporten in Europa, vooral in onze huidige markten. Het is in de zakelijke wereld onder beslissers en CEO’s heel populair, dus het biedt ons netwerk- en hospitality mogelijkheden om nog sneller te groeien.”
Met dit co-naamsponsorship is Dstny de eerste Belgische Tech Scale-up die een Belgische profwielerploeg op deze schaal ondersteunt.