De omzetgroei van fabrikanten blijkt zeer sterk samen te hangen met de gemeten Icecat datasheet downloads, wat de relevantie van de meting onderstreept. ICT-categorieën die het relatief goed in het e-commercekanaal doen zijn flat panels en lampen.
Vergeleken met 2014 zag Icecat 69 procent meer datasheet downloads en 25 procent meer aangesloten channel partners. In 2015 faciliteerde Icecat 6,6 miljard productdatasheet-downloads voor producten van 12.116 verschillende merken in 2.719 verschillende categorieën.
De Icecat Top 100 Merken wordt aangevoerd door HP, Philips en Lenovo in 2015. Dell en Philips zijn top 10-merken die zich relatief het snelst ontwikkelen. Dell laat inmiddels ook in het e-channel pc-rivalen Asus, Acer en Toshiba achter zich. Het afgesplitste Hewlett Packard Enterprise maakt in 2015 een pas op de plaats. De snelstgroeiende echannel-merken in 2015 zijn supplies-merken König, atFoliX en Valueline. Kodak beleefde een wederopstanding.
In de Top 10 categorieën springen flat panel-schermen er uit. Pc’s/workstations laten een comeback zien, nu er in de VS en Europa weer meer in werkplekken geïnvesteerd wordt. De e-channels in landen als de VS, Duitsland en Nederland zijn het meest volwassen. Snelgroeiend in de top 15 waren China en de Russische Federatie: ecommerce-ontwikkelingen zijn nog relatief onafhankelijk van macro-economische factoren. Andere landen buiten de top 15 die zich snel ontwikkelden zijn India, Polen, Taiwan, Mexico en Japan.