De Webwinkel Vakdagen begon in 2007 als een kleine, specialistische vakbeurs voor een toen nog jong vakgebied. Inmiddels is de beurs, met ruim 10.000 bezoekers en een beursvloer van 15.000 vierkante meter uitgegroeid tot een van Europa’s grootste webwinkel beurzen.
Op de beurs presenteert zich een groot aantal bedrijven dat producten en diensten aanbiedt voor zowel startende als professionele webwinkel bedrijven. Naast bekende namen als PostNL, DHL, ING, Marktplaats, PayPal en Thuiswinkel.org presenteren zich ook een groot aantal specialistische bedrijven op het gebied van marketing, logistiek, betaaloplossingen en technologie.
Vertegenwoordigers van traditionele winkelketens weten de beurs doorgaans te vinden. “Die interesse zal met de recente ontwikkelingen in de retailsector alleen maar toenemen”, verwacht Han Bosman, directeur van organisator OGZ. “De toekomst van retail draait om het bieden van een gepersonaliseerde, geïntegreerde en naadloze winkel-ervaring. Ongeacht kanaal of toestel. Klanten willen altijd en overal kunnen shoppen. De opkomst van e-commerce heeft geografische beperkingen weggevaagd en een veel grotere transparantie gebracht in het retail landschap. Barrières tussen online en offline, maar ook tussen retailer en toeleverancier verdwijnen. “ Winkeliers realiseren zich meer dan ooit tevoren dat zij moeten investeren en evolueren om te kunnen overleven. Op de Webwinkel Vakdagen in ieder geval geen gebrek aan bedrijven die ze hierbij graag ondersteunen.
De Webwinkel Vakdagen zijn gratis toegankelijk en zowel op woensdag 20 als op donderdag 21 januari geopend van 10:00 uur tot 17:00 uur.