Daarnaast past de rebranding binnen de strategie van KPN om de organisatie, processen en producten te vereenvoudigen, een ontwikkeling die bij klanten tot grotere tevredenheid leidt.
“Hi heeft sinds de oprichting in 1996 veel bereikt en een grote bijdrage geleverd aan de mobiele groei van KPN,” zegt Jaap Postma, Directeur Consumentenmarkt .”Het merk liep vanaf het begin voorop in de dienstverlening door in te spelen op de specifieke telecom wensen van jongeren. Het gebruik van streamingdiensten op het gebied van video en muziek is door de uitstekende mobiele internet ervaring over 4G voor alle mobiele klanten belangrijk geworden. Wij nemen afscheid van het merk Hi, maar niet van waar het merk Hi voor staat, en zullen ook met het merk KPN goed blijven inspelen op de wensen van onze klanten, ook jongeren.”
Alle Hi klanten houden hetzelfde telefoonnummer en gaan niets extra betalen bij KPN. Ook de einddatum van het contract en de bundels blijven hetzelfde. Om Hi klanten welkom te heten, geeft KPN alle Hi klanten een upgrade cadeau die past bij hun huidige abonnement of prepaid aansluiting. Klanten krijgen hierover persoonlijk bericht. Hi abonnementen en prepaid aansluitingen worden tussen 23 april en 1 juli overgezet naar het KPN merk.
Het samengaan van Hi en KPN is het gevolg van de vereenvoudigingsstrategie van KPN. Deze betekent ook de sluiting van de 52 Hi winkels in Nederland, deze zomer. Voor het merendeel van de betrokken werknemers zijn binnen KPN herplaatsingsmogelijkheden. KPN heeft de ondernemingsraad betrokken bij de besluitvorming en deze heeft een positief advies gegeven.