Huawei zal de oplossingen leveren, KPN stelt het netwerk beschikbaar en Koning & Hartman gaat zorgdragen voor de dienstverlening aan de eindklant.
Met CaaS wordt zakelijke communicatie versimpeld door diensten die worden aangeboden door verschillende leveranciers. De directe toegang tot deze diensten via het internet heeft als voordeel dat klanten niet te maken hebben met bijvoorbeeld onderhoud van servers en connecties. Zakelijke gebruikers kunnen zich via het internet aanmelden en gebruikmaken van de diensten. Dit kan de kosten verlagen en de efficiëntie voor zakelijke processen met betrekking tot audio- of videotelecommunicatie vergroten. Een voorbeeld is zorg op afstand, waarbij een arts een diagnose kan stellen zonder de patiënt fysiek te zien. De diagnose kan worden uitgevoerd door een real-time videoverbinding waarbij de patiënt thuis is en de arts in zijn praktijk zit.
Wonder Wang, ceo van Huawei Technologies Netherlands: “We zijn erg blij met deze overeenkomst. Alle partijen hebben veel vertrouwen in de toekomst van CaaS. We staan ook open voor andere dienstverleners en applicatie-ontwikkelaars die een bijdrage kunnen leveren aan het CaaS-platform. Met de geavanceerde technologie van Huawei, de service integration van KPN en de kennis van lokale ontwikkelingen bij Koning & Hartman zijn alle partijen ervan overtuigd dat dit een succesvolle samenwerking zal worden.”