Binnen One Channel Program 2015 telt nu alle Lenovo omzet mee voor de bepaling van de Premium of Gold partnerstatus en channel partners gaan profiteren van de diverse incentives op basis van een eenvoudige classificatie tussen pc- en Enterprise business. Voortaan hoeven partners zich maar eenmaal te kwalificeren voor de Premium of Gold status, waarna hun totale omzet bepalend is voor de mate waarin zij incentives en andere voordelen behalen.
Om zijn aanwezigheid in het kanaal te verbreden biedt Lenovo nieuwe partners met bepaalde certificeringen voor concurrerende merken een laagdrempelige toegang tot het One Channel Program. Zij kunnen zonder aanvullende kwalificering of certificering voor een proefperiode van zes maanden instappen op een vergelijkbaar partnerniveau. Wanneer deze periode succesvol wordt afgesloten worden deze partners automatisch gecertificeerde Lenovo partners.
Ook worden bepaalde System x server producten toegevoegd aan de Lenovo Topseller line-up, samen met het al bestaande Thinkserver portfolio. Dat vereenvoudigt en versnelt het zakendoen via het kanaal, omdat de tot dit TopSeller portfolio behorende geselecteerde en scherp geprijsde configuraties altijd direct uit voorraad leverbaar zijn. Hierbij horen ook een oplopend kortingsschema en groeiversnellers voor het verkopen van value-added oplossingen in het mkb.
Meer informatie: www.lenovo.com