Deze collectieve data, die tot stand is gekomen via de community van IT-dienstverleners, stelt de IT-dienstverlener in staat om zijn services aanzienlijk te verbeteren. Daarnaast kan hij meerwaarde bieden aan de klant zonder de grote investeringen en tijdsinspanningen die data-analyse en machinaal leren normaal gesproken vereisen. De combinatie van een wereldwijde community van IT-dienstverleners en een op cloud-gebaseerde architectuur, geeft LogicNow de mogelijkheid om deze functies – normaliter buiten bereik van de IT-dienstverlener – te leveren.
LOGICcards, en de mogelijkheden tot machinaal leren die daarmee gepaard gaan, helpen IT-dienstverleners meer informatie uit hun operationele dashboard te halen. LOGICcards biedt de IT-dienstverlener tevens actiegerichte, actuele data die aangepast kan worden aan de unieke omgeving en omstandigheden van elke IT-dienstverlener. Deze inzichten blijven zich ontwikkelen door de interactie met individuele IT-dienstverleners, de community en trends binnen de industrie.
“In essentie voegt LOGICcards de mogelijkheid tot data-analyse toe bij elke klant van onze IT-dienstverleners. Het is alsof er een analist in je bedrijf werkt die 24 uur per dag en zeven dagen per week bezig is met het identificeren van verbetermogelijkheden”, zegt Alistair Forbes, General Manager van LogicNow. “Net zoals cloud computing, zal machinaal leren een grote impact hebben op het werk van een IT-dienstverlener. Dit zorgt namelijk voor nieuwe mogelijkheden tot het optimaliseren van zakelijke mogelijkheden. Door de zekerheid dat operationele activiteiten steeds worden verbeterd, kunnen IT-dienstverleners zich richten op de grote uitdagingen die ze de komende jaren onder ogen gaan zien.”
LOGICcards toont trends en voorspellingen aan de IT-dienstverlener waardoor het mogelijk is om kritische factoren, zoals defecte apparaten en beveiligingsrisico’s, op te sporen en te voorspellen. Deze notificatie ‘cards’ worden aangevuld met kennis uit de industrie en leerzame en informatieve content. Machinaal leren zorgt ervoor dat de geleverde informatie geoptimaliseerd blijft voor de werkomgeving en interessegebieden van elke IT-dienstverlener.
Tweehonderd medewerkers van LogicNow hebben deelgenomen aan de bèta-test van LOGICcards. “Machinaal leren is het technologie-platform dat een evolutie teweeg gaat brengen bij het aanbieden van managed services. LOGICcards democratiseert data-analyse en biedt aan alle IT-dienstverleners de voordelen van machinaal leren”, vervolgt Forbes. “De conclusie van het Harmony-onderzoek was dat IT-dienstverleners hun strategisch aanbod willen verbeteren, terwijl IT-afdelingen juist een foutloze service het belangrijkste vinden. Machinaal leren helpt IT-dienstverleners bij het overkomen van dit verschil tussen vraag en aanbod door niet alleen te reageren op problemen, maar ze te voorspellen en op te lossen. Het is een hulpmiddel voor een strategischere klantrelatie. LOGICcards helpt de IT-dienstverlener met de groei van zijn bedrijf.”
Meer informatie: www.logicnow.com