Het grote voordeel van de toepassing van cloudtechnologie is met name het opsporen van nieuwe klanten, het eenvoudiger kunnen raadplegen en delen van (klant)informatie. Nieuwe klanten zijn zeer belangrijk om nieuwe omzet te aanboren, bij 62 procent van de respondenten staat het vinden van nieuwe klanten in de top 3 van hun grootste uitdagingen. Ook een beter inzicht in de klant zou een belangrijke invloed hebben op de omzet. Bijna de helft van de ondernemers is van mening dat betere toegang tot klantinformatie tot 20 procent meer omzet zou kunnen leiden. Cloudtechnologie biedt daarvoor een oplossing.
Erik van der Meijden, ceo van Exact: “De resultaten van de barometer tonen aan dat adoptie van cloudoplossingen een positieve uitwerking heeft op de bedrijfsresultaten. Al drie jaar zien wij een stijgende lijn in het gebruik van cloudapplicaties door het mkb. De eenvoud in gebruik en het altijd en overal inzicht hebben in de bedrijfsgegevens zijn daarin de belangrijkste aanjagers.”
De Cloud Barometer is een peiling onder mkb-bedrijven die dit jaar voor het eerst wereldwijd is uitgevoerd onder beslissers, voornamelijk eigenaren, bij 2.975 bedrijven met maximaal vijftig medewerkers in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, de VS en het VK.
Meer informatie: www.exact.nl