Marktonderzoeksbureau IDC voorspelt een groei van het digitale universum van 4,4 tot 44 triljoen Gigabytes tussen 2013 en 2020. Alleen al bij Facebook worden dagelijks 350 miljoen foto’s geüpload. De stormachtige opkomst van streaming en de dataexplosie als gevolg van contentcreatie leiden tot een toenemende behoefte en gebruik van opslag. In het epicentrum staat NAS, dat zich al snel heeft ontwikkeld tot een ‘must-have’ onderdeel van de ‘The internet of things’-puzzel. Deze marktdynamiek creëert langetermijn-groeimogelijkheden voor NAS-fabrikanten zoals WD en hun distributiepartners die samen inspelen op de groeiende behoefte aan NAS-opslag.
Met de lancering van de My Cloud Expert Series, My Cloud EX2100 (two-bay) en My Cloud EX4100 (four-bay), en de nieuwe My Cloud Business Series, My Cloud DL2100 (two-bay) en My Cloud DL4100 (four-bay), zit WD nu in de voorhoede van de NAS-markt. De vier nieuwe My Cloud NAS-oplossingen zijn speciaal ontworpen zijn voor creatieve professionals, prosumers en het MKB. De oplossingen maken het portfolio van krachtige NAS-producten gebouwd met de My Cloud OS en WD Red-drives compleet.
Met dit multi-bay NAS-portfolio kunnen channelpartners specifieke storageoplossingen aanbieden die aansluiten bij de specifieke behoeften van verschillende soorten gebruikers. Hierdoor kunnen ze een grotere markt benaderen, dankzij verbeterde prestaties, meer gebruikersgemak, betrouwbaarheid en My Cloud OS. Met instapmodellen en exclusieve demo mogelijkheden krijgen channel partners een groot speelveld waarmee kunnen voldoen aan de stijgende vraag naar NAS-oplossingen.
“WD is gespecialiseerd in het leveren van een uitgebreid assortiment van NAS-oplossingen die aansluiten bij de specifieke behoeften van zowel de prosumer en zakelijke gebruikers. Wij borduren hierbij voort op ons succes in 2014 met de WD Red interne schijf voor NAS-systemen en de My Cloud persoonlijke cloud storageoplossing voor consumenten”, zegt Emiel Witteveen, regional marketing manager Central & Northern Europe bij WD Content Solutions Business. “Met de lancering van de My Cloud DL business serie voor het MKB en de My Cloud EX Expert Serie voor prosumers, heeft WD zich tot doel gesteld om de sterk groeiende NAS-markt te leiden in nauwe samenwerking met onze channel partners door zakelijke kansen en kansen voor margeverbetering te benutten.”
myWD: NAS Certified Reseller Program
WD werkt met vooraf geselecteerde NAS resellers in diverse Europese landen, waaronder Nederland, om hen te helpen om hun marktbereik uit te breiden en het bewustzijn over NAS-opslag te verhogen. Partners krijgen speciale online toegang tot NAS assets via myWD, een logo en certificaat, verkoopondersteuning via een speciale WD accountmanager, regelmatige updates van het product, in-store POS (Point of Sales) marketingmateriaal en training. Dit programma wordt aangeboden voor zowel de nieuwe My Cloud Expert Series en Business Series als voor de WD Sentinel, My Cloud EX2 / EX4, WD Red en WD Red Pro.
Meer informatie: www.wdc.com/nl