Kabel groeide met 0,2 procent naar meer dan 3,2 miljoen verbindingen. Het aantal DSL-lijnen (internet via de telefoon) daalde in dezelfde periode met 0,1 procent naar iets minder dan 2,95 miljoen.
Het gecombineerde marktaandeel van Ziggo en UPC, die onlangs gefuseerd zijn en daarmee bijna landelijke dekking hebben, kwam uit op 44,1 procent eind vorig jaar. Ziggo zelf was goed voor een aandeel van 28 procent voor wat betreft breedbandverbindingen, terwijl UPC een aandeel van 16,1 procent had. De fusie maakt van de operator de grootste breedbandaanbieder in Nederland. Het marktaandeel van KPN groeide met 0,3 procent in het vierde kwartaal, naar 40,1 procent.
Ondanks de toenemende verzadiging verwacht Telecompaper dat de breedbandmarkt in 2015 zal groeien met 2,2 procent. Een doorgaande groei voor kabel en glasvezel zal daarbij de geleidelijke afname van het aantal DSL-gebruikers compenseren. De onderzoekers schatten dat de breedbandmarkt voor consumenten in Nederland goed was voor een omzet van meer dan 500 miljoen euro in het vierde kwartaal en meer dan 2 miljard euro over heel 2014.