NetApp introduceert in samenwerking met Service Provider partners KPN, Axians, Damecon, Proact en Previder, Back-up as a Service (BaaS) voor Nederlandse bedrijven. De service, die wordt aangeboden via NetApp’s geautoriseerde partnernetwerk, stelt bedrijven in staat om geavanceerde opslagtechnologie te gebruiken zonder te hoeven investeren in extra hardware.
Tegenwoordig bestaan er strenge eisen rondom de veiligheid van data. Een complete back-up service biedt Nederlandse bedrijven de zekerheid dat hun data veilig wordt opgeslagen en documenten altijd toegankelijk zijn. Met betrouwbare partners die deze service beheren, levert NetApp BaaS een all-round service met één enkele bron, gewaarborgd door het NetApp keurmerk.
Door gebruik te maken van disks en de cloud is NetApp BaaS kostenefficiënter, betrouwbaarder en sneller dan traditionele tape-based opslag. Voor IT-afdelingen van bedrijven die hun systemen willen versterken, maakt de nieuwe dienst het eenvoudiger om schaduw IT te managen en krijgen klanten ook van systemen die buiten de kern van de IT afdeling zijn opgezet, efficiënt en gemakkelijk een back-up.
“Met BaaS heeft de klant vrijheid van keuze en is volledige flexibiliteit bij het kiezen van een back-up methode mogelijk. NetApp-technologie maakt het mogelijk om vele verschillende back-up apparatuur samen te voegen in één eenvoudige oplossing. De alles-in-een NetApp SnapCenter software en Altavault oplossingen zijn ijzersterk. Het werkt gewoon,” aldus NetApp partner Damecon.
Meer informatie: www.netapp.com/nl