Bij de presentatie van de cijfers over het derde kwartaal rapporteerde Oracle een sterke groei in cloudomzet: de omzet in SaaS en PaaS oplossingen kwam uit op 1,1 miljard dollar, een toename van 86 procent in vergelijking met Q3 vorig boekjaar.
De totale kwartaalomzet van Oracle bedroeg 9,2 miljard dollar, 2 procent meer dan in de vergelijkbare periode vorig jaar; het nettoresultaat verbeterde met 5 procent naar 2,2 miljard dollar.
Bestuursvoorzitter en CTO Larry Ellison wil zich nu ook richten op kleinere organisaties via de cloud en wil marktaandeel afsnoepen van andere spelers die zijn gespecialiseerd in business intelligence oplossingen voor het mkb. Dankzij de cloud kan Oracle de reikwijdte voor zijn ERP software aanzienlijk verbreden dankzij de lagere kosten voor cloudoplossingen en daarmee ook channelpartners ondersteunen om nieuwe klantgroepen aan te boren.
Ellison voegde eraan toe dat de potentiële markt dankzij de cloud meer dan verdubbeld is en dat Oracle er helemaal klaar voor is om een aantal klanten van rivaal SAP weg te kapen.
Oracle stelde vast dat de helft van de ERP-klanten in het derde kwartaal nieuw was en niet eerder iets van Oracle had gekocht. “We weten onze on-premise klanten te behouden en zijn daarnaast in staat om klanten binnen te halen waar we voorheen niet binnenkwamen,” aldus co-CEO Mark Hurd. “We kunnen mid-market klanten wereldwijd bedienen en nieuwe klanten werven die op zoek zijn naar een SaaS applicatie in the cloud met alle voordelen van dien. In principe bieden we nu een serieus alternatief voor de klanten van onze concurrenten”, zo voegde hij eraan toe.
Meer informatie: www.oracle.com