” In de Benelux bedienen we samen met onze distributeurs TD Azlan en Avnet (NL) en TD Azlan en Arrow (BE) rond 1.300 partners,” zegt Stef Koopman, Channel manager BeNeLux bij VMWare. “Binnen het programma kennen we een drietal niveaus, Premier, Enterprise en Professional, gebaseerd op het aantal (en de verdieping in) competenties. We hebben in de Benelux een dertigtal strategische partners, die rechtstreeks door ons worden gemanaged, voor het merendeel zijn onze distri’s het eerste aanspreekpunt.”
Stef Koopman
“Nu virtualisatie op serverniveau inmiddels de standaard binnen het datacenter is geworden richten we onze ‘disruptieve pijlen’ nu op storage, networking en het managen van cloudplatforms met NSX, Virtual SAN en AirWatch. De belangstelling vanuit de markt hiervoor groeit met de dag: organisaties uit zowel de publieke als private sector kloppen in toenemende mate bij ons aan voor hulp bij het runnen, beheren, beveiligen en verbinden van applicaties binnen alle clouds en devices, met sterke connectiviteit, veiligheid en zichtbaarheid,” vervolgt Koopman.
“Binnen ons vernieuwde Advantage+ programma hebben VMware-partners nu meer kans om aan deze vraag te voldoen, dankzij een breder portfolio van VMware-producten en -diensten, dat verder gaat dan alleen virtualisatie. Ook worden VMware-partners met het programma financieel beloond en daarnaast ondersteund om sales te stimuleren in gebieden waar veel kansen liggen voor onder meer netwerkvirtualisatie, storage networking, end user computing, business mobility en cloud management.”
Nieuw in het partnerprogramma zijn onder meer de vereenvoudiging van aanmelding en beheer van geregistreerde deals en een progressief oplopende beloning voor het aanbrengen en ontwikkelen van nieuwe business. “Tegenover een duidelijke investering van de kant van de partner kan de extra marge oplopen tot wel 40 procent,” aldus Koopman. “De registratie vindt plaats op basis van het ‘first come, first serve’ principe via een systeem van autovalidatie. Er liggen vooral kansen op het gebied van datacenters, waar flexibiliteit, microsegmentatie en security met onze oplossingen geoptimaliseerd kunnen worden en centraal worden gemanaged.”
Het uiteindelijke doel van het Advantage+ programma is om de inkomsten voor de partners te vergroten en, in het verlengde daarvan, ook de marktpenetratie van VMware te vergroten. “Daarvoor hebben we onze partners keihard nodig, onze strategie is volledig channelgericht. Groeien door en met het kanaal is en blijft ons motto,” aldus Koopman.
Meer informatie: www.vmware.nl