ACES Direct is de eerste IT-leverancier in Nederland die de garantietermijn voor de zakelijke markt gelijkstelt aan die van consumenten. Officieel heeft een particuliere afnemer recht op twee jaar garantie, terwijl men voor zakelijke afnemers veelal vasthoudt aan de fabrieksgarantie van één jaar. Een wel heel groot verschil, vindt Sven van Boxtel, commercieel manager bij ACES Direct. “Wij leveren uitsluitend aan de zakelijke markt en vinden dat onze klanten net zoveel recht hebben op goed werkende producten als particulieren.”
De standaard garantieperiode van twaalf maanden die ACES Direct hanteerde, was al aanzienlijk langer dan wettelijk verplicht. Maar vanaf heden is de garantieperiode verdubbeld, waarmee klanten van ACES Direct standaard 24 maanden garantie krijgen op alle producten. Bovendien kan een product voortaan binnen zestig dagen na aankoop kosteloos worden geretourneerd. Wie dus onverhoopt een defect product ontvangt, per ongeluk een verkeerd product bestelt of zich gewoonweg bedenkt, heeft voortaan zestig dagen tijd om de bestelling terug te sturen. Voorheen was de termijn van deze omruilgarantie voor defecte producten gesteld op een maximum van dertig dagen en de wettelijke bedenktermijn was twee weken.
Kosteloos repareren binnen vijf jaar
Klanten van ACES Direct kunnen er bovendien voor kiezen om de garantieperiode tegen een klein percentage van de aanschafprijs te verlengen. Deze Geen Zorgen Garantie treedt in werking zodra de standaard garantieperiode is verstreken. Voorheen konden klanten de garantie met twee jaar verlengen tot een totaal van drie jaar. Vanaf heden kunnen klanten die een Geen Zorgen Garantie hebben afgesloten hun hardware nog tot en met vijf jaar na de aankoopdatum kosteloos laten repareren.
Service van deur tot deur
ACES Direct doet er alles aan om klanten een zo goed mogelijke service te bieden. Als een product binnen de garantietermijn defect raakt, wordt het bij de klant opgehaald. Vervolgens staat een team van vakbekwame reparateurs klaar voor een kosteloze reparatie. En als het product is gemaakt, wordt het weer bij de klant afgeleverd. Het Tilburgse bedrijf heeft het volste vertrouwen in de nieuwe garantieregeling. Van Boxtel: “Onze retour- en reparatieafdeling is er helemaal voor ingericht. We kunnen snel schakelen, hebben de juiste kennis in huis en onderhouden nauwe contacten met de software- en hardware-producenten. Hierdoor kunnen wij echt doen wat we beloven.”