Microsoft-specialist Axelio kondigt de overname aan van branchegenoot BEND in Groningen. BEND is met name gespecialiseerd in CRM-oplossingen voor het onderwijs, non-profitorganisaties en het mkb. De overname voor Axelio een uitbreiding van de CRM-activiteiten en het hoopt hiermee zijn positie als fullservice Microsoft-partner te verstevigen.
In de afgelopen anderhalf jaar nam de groep al de bedrijven Newminds (Dynamics 365 Business Central-specialist), Pixelzebra (Dynamics 365 CRM-specialist) en Xperit (Dynamics 365 Business Central-specialist) over.
“Door BEND binnen onze Axelio-familie te verwelkomen kunnen wij de klanten van BEND aanvullende Microsoft-oplossingen en diensten bieden en kunnen we onze rol als reisgenoot op weg naar digitalisering beter vervullen voor onze klanten”, zegt Frank van der Woude, CEO van Axelio.
Kleinschalig bedrijf
Van der Woude noemt BEND ‘een echte specialist in het onderwijs’. “Het is een kleinschalig bedrijf dat omarmd wordt door grote en gerenommeerde onderwijsinstellingen, zoals Hogeschool Rotterdam en het Deltion College maar ook organisaties in het mkb en de non-profitsector zoals het RDW en NOM. BEND weet zijn kennis en expertise in Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement/CRM en Microsoft Power Apps te vertalen naar resultaatgerichte en gebruiksvriendelijke oplossingen. Als we die combineren met de oplossingen van de andere zusterbedrijven binnen onze groep, kunnen we de klanten van BEND een completer pakket van oplossingen en diensten bieden.”
Bert Doedens, mede-eigenaar van BEND: “Door de persoonlijke klik met Axelio zijn mijn compagnon Marc Borker en ik ervan overtuigd dat we met elkaar succesvol gaan zijn. Wat ik leuk vind: wij identificeren ons graag met onze noordelijke roots, we zijn nuchter en pragmatisch. Die karaktereigenschappen zien we ook terug binnen Axelio. Niet hoogdravend, maar wel ambitieus. Dat we dat herkennen maakt dat we onszelf kunnen zijn.”
Continuïteit
Voor BEND betekent de overname dat de continuïteit van zijn dienstverlening gewaarborgd is. Doedens: “Wij zijn met onze mensen en oplossingen al jaren heel succesvol voor grote klanten. Dat brengt voor ons kleine team organisatorische uitdagingen met zich mee. Het lukte ons niet goed genoeg om die stappen zelf te zetten, want we zijn altijd met onze klanten bezig. Door onze aansluiting bij Axelio lossen we onze kwetsbaarheid op. We kunnen bovendien gebruikmaken van meerdere kennisdisciplines en die inzetten voor onze klanten.”
De eigenaren van BEND blijven aan het roer staan. “We vinden het belangrijk dat we mee-ondernemen en daarin uitgedaagd worden”, zegt Doedens. “Dat geeft nu al nieuwe energie.”
Op de foto: Frank van der Woude (Axelio), Marc Borker en Bert Doedens (BEND).