Europa’s Business Festival voor innovatie en digitalisatie
Van 11 tot 15 juni a.s. vindt in en rond de hallen van de Deutsche Messe in Hannover de eerste editie van de vernieuwde CeBIT plaats. CeBIT 2018 draait om business, leads en ideeën die worden geïnspireerd door live product-demonstraties, conferenties en netwerkmogelijkheden. CeBIT belicht de digitalisatie van het bedrijfsleven, overheden en de maatschappij van alle kanten.
De vier segmenten of platformen – d!conomy, d!tec, d!talk en d!campus – staan voor een totaal vernieuwde aanpak, maar één ding blijft voorop staan: de focus van CeBIT op het genereren van leads en orders voor alle betrokkenen.
“De virtuele en fysieke wereld raken steeds meer met elkaar verweven”, vertelt Victor Koppelaar van Hannover Consultancy. “Digitalisatie beïnvloedt onze samenleving en de manier waarop we zakendoen. Technologieën worden regelmatig geüpdatet, denk aan onderwerpen als Industry 3.0, IoT, maar ook allerlei nieuwe diensten die mogelijk zijn dankzij ontwikkelingen als Blockchain technologie, Big Data en de beveiliging daaromheen. Kortom: alle relevante ontwikkelingen en thema’s komen in een geheel nieuw jasje aan de orde. Je ziet duidelijk een trend dat steeds meer leveranciers hun thema’s minder op de ‘klassieke’ manier willen presenteren en hun doelgroep gericht willen opzoeken. Dat kan zowel binnen de hallen, maar ook via een conferentie of seminar-achtige aanpak of in de vorm van een event op het buitenterrein, waarvoor het tijdstip van het event naar het begin van de zomer is verschoven.
Het programma wordt verder verrijkt met een avondprogrammering op het buitenterrein. Infotainment vervangt dan de traditionele ‘Messe Party’s. CeBIT 2018 is dan ook geen puur cosmetische ingreep, maar een fundamentele verandering van het concept.”
[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine nummer 2-2018]