Persberichten schrijven is verleden tijd, stelt de website. Na het aanmaken van een profiel, bestaande uit mijn naam en privé (!) mailadres, waarin ik de naam van dit magazine dus niet gebruik, stelt de AI-tool 10 mogelijke onderwerpen voor. Ik kies het automatisch gegenereerde onderwerp ‘ChannelConnect verbindt kopers en verkopers met betrouwbare informatie’.
Mijn naam is dus (via LinkedIn, Twitter?) direct goed gekoppeld aan het medium. En activiteiten en doelgroep van ChannelConnect (gevonden via de website, waarschijnlijk) zijn ook goed verwoord. Het zou zomaar de kop van een bericht van onze uitgever kunnen zijn. Ik druk dus op de knop ‘persbericht opstellen’. Dit is de tekst die er automatisch na enige minuten uitrolt:
ChannelConnect verbindt kopers en verkopers met betrouwbare informatie
Met trots presenteert ChannelConnect, een technologieplatform dat kopers en verkopers helpt bij het snel en betrouwbaar delen van informatie, zijn innovatieve aanbieding aan het publiek. Met innovatieve koppelingen en een gebruiksvriendelijk platform dat is ontworpen om de productiviteit van de klant te verhogen, maakt ChannelConnect het kopers en verkopers gemakkelijker om bedrijven voortdurend te moderniseren. Volgens Mels Dees, woordvoerder van ChannelConnect, “biedt ChannelConnect kopers en verkopers een eenvoudig-te-gebruiken technologieplatform dat bedrijven in staat stelt om snel en betrouwbare informatie te delen. Door deze betrouwbaarheid kunnen kopers en verkopers gemakkelijker een goede beslissing nemen. Bovendien is het platform ontworpen om bedrijven te helpen hun productiviteit te verhogen.”Hierdoor is ChannelConnect een belangrijk instrument in de modernisering van bedrijven. Volgens Dees “er zijn veel voordelen verbonden aan het gebruik van ChannelConnect. Het platform stelt bedrijven in staat om snel en gemakkelijk informatie uit te wisselen, waardoor bedrijven hun processen efficiënter en slimmer kunnen uitvoeren. Het is een eenvoudig veerkrachtig platform dat fungeert als een informationele hub, dus het is gemakkelijk om informatie delen, synchroniseren en bijwerken. Er is geen externe synchronisatiebron nodig; alles wordt verzorgd vanuit het platform.
Inclusief eerste aanmelding duurde het genereren nog geen tien (!) minuten. Ik moet zeggen: we hebben wel eens slechtere persberichten in de redactiemailbox gevonden, met meer taalfouten, waarop een leger PR- en communicatiemedewerkers lang heeft moeten zwoegen. Wie vijf minuten besteedt aan het toevoegen van tussenkoppen en wat eindredactie heeft een weliswaar niet heel concreet, maar wel keurig basisbericht. Ik ben heel benieuwd hoe de techniek zich gaat ontwikkelen.
De rest van de artikelen in deze editie is overigens door ‘echte’ redacteuren geschreven.
Nog wel…