In onze 24-uurs economie is verandering nog vrijwel de enige constante. Zakelijke behoeften veranderen van dag tot dag en soms zelfs van uur tot uur. Daarop moeten business- ondersteunende netwerken voorbereid zijn en dynamisch kunnen meebewegen met de markt. Het draait om schaalbaarheid, VPN-connectiviteit, secure access methoden en de juiste keuze van zakelijke applicaties om de interactie tussen eigen medewerkers, vanaf kantoor, onderweg of thuis, en klanten, waar die zich ook mogen bevinden, efficiënt en ongestoord te laten plaatsvinden.
Daarvoor worden steeds vaker VoIP en/of UC&C oplossingen ingezet. De overstap van conventionele telefonie naar IP-oplossingen is geen eenvoudig doe-het-zelf klusje, maar vraagt om advies en ondersteuning van deskundige resellers. De voordelen van de nieuwe technologie komen alleen volledig tot hun recht als zowel de netwerkinfrastructuur én communicatieprocessen daarop zijn aangepast. Efficiënter communiceren zorgt er tevens voor dat bedrijfsprocessen verder kunnen worden gestroomlijnd en dat heeft weer zijn positieve uitwerking op zaken als klanttevredenheid en productiviteit per medewerker.
In deze uitgave geven diverse experts hun visie over de laatste stand van zaken op het gebied van SDN, (hyper)converged infra-oplossingen, Wifi-netwerken en IaaS, maar ook over het laatste nieuws rondom ‘traditionele’ hardware als servers, switches, routers, storage, security appliances en komen ook prestatie verhogende softwareoplossingen aan bod. Ook de pro’s en con’s en de verkoopontwikkeling van IaaS-oplossingen in vergelijking met on-premise oplossingen komen eveneens aan de orde.
Tegelijkertijd vindt er in de zeer competitieve markt voor networking een flinke consolidatieslag plaats, waarbij het ‘eten of gegeten worden’ is. Wat de deze ontwikkelingen voor gevolgen hebben voor de (prijs)ontwikkeling in de markt, moet nog worden afgewacht.
In de volgende uitgave van ChannelConnect zijn Big Data, Business Intelligence en IoT de focus topics. De combinatie van deze drie onderwerpen levert het kapitaal van de toekomst. De waardevolle informatie die uit de data van steeds fijnmaziger netwerken wordt samengebracht en op een intelligente manier geanalyseerd. Het overgrote deel van het bedrijfsleven staat nog aan het begin van de journey naar een data-gedreven organisatie die optimaal gebruik maakt van geobjectiveerde beleidsondersteunende informatie. Die draagt, net als het toekomstbestendige netwerk, bij aan een verbeterde klant- interactie en kosten-efficiënte organisatie.
Reageren? pim@channelconnect.nl
@pimhilferink