Dell Technologies kondigt de uitbreiding aan van zijn Asset Recovery Services met beschikbaarheid in Nederland. De service geldt voor elk merk laptop, desktop, server, randapparaat of accessoire, waardoor klanten waarde kunnen halen uit bestaande IT-middelen. En duurzame recycling- en recovery-services op grote schaal kunnen implementeren.
Online selfservice-portal
Sinds 2008 heeft Dell meer dan 2,5 miljard stuks elektronica teruggehaald via zijn terugnameprogramma’s, waarmee bedrijven worden ondersteund bij het duurzaam afvoeren van IT-middelen. Asset Recovery Services bieden een modern, vereenvoudigd en gestandaardiseerd aanbod om klanten te helpen bij hun recycling-inspanningen. Het aanbod bevat een nieuwe, online selfservice-portal waardoor klanten nog eenvoudiger assets kunnen beheren – bedrijven krijgen realtime value estimates, uitgebreide middelen en gestroomlijnde inname van apparaten.
IT-waarde en tijd maximaliseren
Dell Technologies vereenvoudigt de ervaring voor bedrijven van elke omvang, of ze nu een centrale of externe workforce aansturen. De diensten bieden de flexibiliteit en controle om het hele proces online te overzien en te volgen via de selfservice-portal. Klanten kunnen profiteren van realtime value estimates om het meeste uit hun apparatuur te halen en de levenscyclus van hun systemen te vereenvoudigen.
Bedrijven beschermen met beveiligingsservices
Wanneer klanten hun apparaten inleveren, wordt data verwijderd in overeenstemming met de normen voor gegevensopschoning om inbreuken op gegevensbeveiliging te minimaliseren. Asset Recovery Services bieden enkele opties voor extra bescherming, zoals opschoning van gegevens op locatie en de
vernietiging van harde schijven op locatie. Deze services bieden kansen voor channel-partners.