Econocom, een Europese speler in de markt voor de digitale transformatie van bedrijven, boekte een jaaromzet over 2017 van 2,98 miljard euro, een stijging van 17,5 procent tegenover 2016, toen 2,536 miljard euro werd omgezet. De organische groei was met 11,2 procent sterk, versnelde tijdens de tweede jaarhelft en was ruim boven het gestelde doel van meer dan 5 procent. Alle bedrijfsactiviteiten van de groep droegen bij aan deze trend.
• Technology Management & Financing (TM&F) rapporteerde een omzet van 1,378 miljard euro, een stijging van 9,5 procent ten opzichte van 2016, een volledig organische groei. Het vierde kwartaal stelde de groep in staat de zakelijke kansen die het hele jaar door werden geïdentificeerd, te consolideren. De groep blijft profiteren van de markttendens waarbij het gebruik boven eigenaarschap wordt gesteld.
• De omzet voor Services was voor het eerst meer dan een miljard euro (€1.007 miljoen), een stijging van 25,5 procent, waarvan 12,7 procent organisch. Dit onderdeel zette zijn groei in lijn met de markt voort, met name dankzij het opvoeren van belangrijke managed services contracten. De ‘Satellieten’, Econocom dochterbedrijven, fungeerden als een accelerator en boekten opnieuw een jaar van dubbele digitale organische groei, voornamelijk gedreven door een aantal grote deals in integratiediensten alsook door het gezonde momentum in belangrijke digitale segmenten (cyberbeveiliging, mobiliteitsoplossingen, etc.).
• Products & Solutions zag een stijging van 25,2 procent, waarvan 12,7 procent organisch. Deze tak profiteerde aanzienlijk van IT- en multimedia-investeringen in Europa en marktaandeelwinsten, met name in de publieke sector (onderwijs, ziekenhuizen, etc.).
Robert Bouchard, Chief Operating Officer van de Econocom Group: “Dankzij de inzet van alle medewerkers kunnen we het in 2013 ingezette transformatieplane ‘Mutation’ een succes noemen. Zo kunnen we met vertrouwen starten met het afgelopen oktober aangekondigde nieuwe ‘e for excellence’ plan, dat mikt op een omzet van 4 miljard euro en een bijna verdubbeling van de winst naar 300 miljoen euro in 2022, met een focus op de kwaliteit van dienstverlening, de synergie tussen onze business lijnen en meer toegevoegde waarde. Om dat doel te bereiken moeten we blijven investeren in middelen, mensen en financiën, waardoor we de groep kunnen neerzetten als een van de winnaars van de fantastische digitale industriële revolutie waar we middenin zitten. En het zal geen lineaire vooruitgang zijn: in 2018 gaan we de fundamenten leggen voor ons succes in de komende vijf jaar en daarna.”
Meer informatie: www.econocom.com