Extenda Retail, leverancier van softwareoplossingen voor retail & logistiek, heeft Re-Vision overgenomen, een in Nederland gevestigde leverancier van self-service technologieën voor retailers wereldwijd.
Re-Vision helpt retailers de winkelervaring van hun klanten naar een nieuw niveau te tillen door digitale verkoopmogelijkheden te integreren in de fysieke winkelomgeving. Daarnaast kunnen retailers de customer journey volgens hun eigen merk en strategie vormgeven. Het portfolio van Re-Vision bevat oplossingen zoals Scan & Go, mobiel betalen en fraudepreventie, ondersteund door een Machine Learning-platform dat retailers de mogelijkheid biedt om hun klanten nog beter te helpen. Dit platform kan onder andere gebruikt worden voor fraudepreventie en slimme productaanbevelingen.
Leendert Venema, CEO van Extenda Retail: “De consument heeft vandaag de dag meer keuze dan ooit tevoren, en de strijd voor retailers om klanten aan te trekken, te verrassen en te behouden is nog nooit zo hevig geweest. Terwijl de grenzen tussen fysieke en digitale retail steeds verder vervagen, biedt Re-Vision shoppers mogelijkheden om hun winkelervaring zowel lonend als plezierig te maken. En dat allemaal via het apparaat waarmee ze het meest vertrouwd zijn: hun mobiele telefoon.”
De overname werd in april afgerond. Met het kantoor in Waardenburg, Nederland, versterkt Re-Vision de positie van Extenda Retail buiten de Nordics. “We hebben talloze mogelijkheden om waarde te leveren aan retailers in heel Europa, en we kijken ernaar uit om de het team en de klanten van Re-Vision te ontmoeten en de nieuwe mogelijkheden te bespreken”, zegt Leendert Venema, die aanblijft als CEO van de gecombineerde groep.