Begin 2014 is G DATA in haar Belgische vestiging begonnen met de opbouw van de internationale helpdesk. In de loop van het jaar is het team verder uitgebreid en inmiddels is er voldoende capaciteit in huis om een 24-uursservice aan te bieden, ook voor de klanten uit de Benelux. Bijkomend voordeel voor de Nederlandse markt is, dat een deel van de supportdesk bestaat uit medewerkers die Nederlands of Vlaams als moedertaal hebben, dus wanneer deze werknemers dienst hebben buiten de gebruikelijke kantoortijden, kunnen zij de Nederlandse en Vlaamse klanten in hun eigen taal te woord staan.
“G DATA heeft service en klanttevredenheid altijd al hoog in het vaandel staan,” zegt Country Manager Benelux Dirk Cools. “Dat is de reden dat G DATA niet met externe callcenters werkt, en zelf zijn eigen helpdeskmedewerkers in dienst heeft. In Duitsland bestaat de 24/7 support al jaren en het was steeds onze ambitie in de Benelux om dit ook aan onze klanten te kunnen aanbieden. We zijn erg trots dat we nu op het punt zijn aangekomen waarbij we ongelimiteerde supporttijden aan onze gebruikers in Nederland en België kunnen aanbieden.“
De helpdesk is telefonisch bereikbaar op lokale telefoonnummers. In Nederland bellen klanten naar 020 8080834 en in België 02 8083321. Het is ook mogelijk om een e-mail te sturen naar de helpdesk via support@gdata.nl of support@gdata.be.