Gebrüder Weiss, een van Europa’s grootste transportbedrijven, kiest BluJay’s LSP-platform om het wegtransport te verbeteren. Het bedrijf verwacht met de samenwerking beter in te kunnen spelen op marktontwikkelingen.
Het Oostenrijkse transportbedrijf, waar 7.300 mensen werken, verzorgt jaarlijks 13,7 miljoen verzendingen. Het bedrijf wil samen met BluJay de logistiek digitaliseren en zo de klantervaring te verbeteren.
Wolfram Senger-Weiss, CEO van Gebrüder Weiss, legt uit: “De oplossing is rijk aan functies en volledig aan te passen naar onze behoeften. De mogelijkheid om zowel op locatie als in de cloud te leveren, is kijkend naar de toekomst voor ons ook aantrekkelijk. BluJay’s wereldwijde dekking, inclusief een sterke aanwezigheid in Europa, is daarbij een pluspunt dat ons helpt om onze middelen te maximaliseren.”
Met het systeem van BluJay kan Gebrüder Weiss bestellingen beter in kaart brengen. Dit moet zorgen voor een verbetering in het verwerkingsproces. Ook real-time prijzen van interne en externe kosten en een grotere beschikbaarheid van data behoren tot de mogelijkheden. Het bedrijf verwacht dat de samenwerking op de lange termijn een verdere groei ondersteunt.