48% van de bedrijven schaamt zich voor hun eigen website. Daarnaast verliezen ze elk jaar een aanzienlijke som geld door slechte website-ervaringen. Bedrijfsleiders schatten dit bedrag op 66.074 euro. Dit terwijl er gemiddeld 415.832 euro wordt gespendeerd aan marketingtechnologie. Dat blijkt uit onderzoek van Storyblok.
500 bedrijfsleiders van middelgrote e-commerce bedrijven in de VS en Europa kregen een reeks vragen voorgeschoteld over de prestaties van hun bedrijfswebsite en de daaraan verbonden kosten. Verrassend genoeg zei 48% van hen dat hun website hen recent nog in verlegenheid had gebracht tegenover een belangrijke stakeholder of klant. Toch gaf 87% aan dat hun website geheel of grotendeels aan de verwachtingen voldoet.
Bijna elk bedrijf (92%) denkt dat een slechte gebruikerservaring van hun website hen omzet kost. 30% schat dat dit bedrag hoger is dan 100.000 euro per jaar. Een recent onderzoek van Storyblok onder 6.000 consumenten in de VS en Europa bevestigt deze bevindingen. Hier gaf 60% van de consumenten aan gemiddeld vijf aankopen per jaar niet af te ronden vanwege een slechte gebruikerservaring op websites.
Verder bleek uit het onderzoek van Storyblok dat bedrijven ook veel tijd besteden aan het onderhoud van hun website en het herstellen van fouten. Elke week gaat hier gemiddeld vier uur aan verloren.