HPE heeft Pointnext gelanceerd, een nieuwe technology service-organisatie die bedrijven helpt bij de versnelling van hun digitale transformatie en het bereiken van de gewenste bedrijfsresultaten. HPE Pointnext bestaat uit 25.000 ervaren specialisten in 80 landen die samen 30 verschillende talen spreken en een breed scala aan disciplines beheersen, van cloud consultancy tot operationele services.
De teams werken wereldwijd samen om met organisaties sneller nieuwe technologieën te kunnen laten toepassen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan cloud computing en hybride IT, Big Data en analytics, The Intelligent Edge en Internet of Things (IoT). Pointnext helpt ook bij het creëren en leveren van nieuwe, digitale producten en services en het verbeteren van ‘core’ processen. Klanten profiteren niet alleen van de consulting dienstverlening van Pointnext, maar ook van HPE’s jarenlange ervaring in tech. Het Pointnext-team werkt nauw samen met specialisten van HPE om innovatieve oplossingen te ontwikkelen die oplossingen bieden voor de uitdagingen van de klant, waarbij tegemoet gekomen kan worden aan de eisen van klanten op het gebied van apps en data.
HPE Pointnext richt zich op drie servicetypen: Advisory and Transformation Services, Professional Services en Operational services.
Met advisering en transformatieservice – de kern van Pointnext – richt HPE zich op de ontwikkeling van de digitale transformatie van klanten en het bouwen van een roadmap om specifieke uitdagingen aan te gaan. Dit team helpt klanten bij de digitalisering van hun kernactiviteiten, het innoveren van hun producten en het verbeteren van bedrijfsresultaten door onder andere hybride IT te optimaliseren met de juiste mix van publieke en private cloud, meer inzicht te halen uit data en analytics, verbinding met ‘The Intelligent Edge’ te maken en innovatieve applicaties te migreren en te ontwikkelen.
Het HPE Pointnext Operational Services-team biedt opties voor het leveren van IT door workloads, resources en capaciteit zowel on-premise als in de cloud te managen en te optimaliseren. Zo blijft de performance van klanten optimaal. Hier zorgen innovatieve producten en diensten als HPE Flexible Capacity en HPE Datacenter Care voor. Deze producten vereenvoudigen de IT-ervaring en bieden klanten de keuze waarnaar ze hun workloads willen verplaatsen, hoe ze IT flexibel kunnen inzetten en of zij dat zelf willen managen of willen outsourcen.
HPE en zijn strategische alliantiepartners hebben een krachtig ecosysteem gecreëerd met veel expertise om gezamenlijk oplossingen te leveren. HPE heeft ervaring met toonaangevende spelers als SAP en Microsoft. Om de meest geavanceerde oplossingen te leveren, kijkt het technologieconcern ook naar een nieuwe generatie van partners als het Docker containerplatform, de orkestratie- en dataoplossing van Mesosphere en Chef, Puppet, Ansible en SaltStack voor configuratiemanagement en IT-automatisering. Pointnext breidt het gebruik van het partnerecosysteem steeds verder uit en combineert de expertise van HPE op gebied van infrastructuur en workload met een breder scala aan strategische system integrators voor de levering van de beste oplossingen.
Meer informatie: www.hpe.com