IBM en ServiceNow gaan samenwerken om intelligente automatiseringsoplossingen te kunnen leveren aan klanten wereldwijd. In het meerjarige strategische partnership zullen het cloud-gebaseerde service automation platform van ServiceNow en IBM producten en diensten worden gebundeld om de ongestructureerde werkpatronen uit het verleden te vervangen door de intelligente workflows van de toekomst.
Door werkzaamheden te automatiseren kunnen organisaties hun medewerkers uitdagender werk bieden, service niveaus verhogen en kosten besparen in een soepel draaiende onderneming.
Ondernemingen moeten sneller kunnen reageren op de markt, maar worden gehinderd door legacy tools en handmatige processen. De gemiddelde medewerker wordt iedere elf minuten afgeleid en heeft vervolgens 25 minuten nodig om zich weer volledig op zijn taak te kunnen focussen. Mensen proberen dat tijdverlies te compenseren door sneller te gaan werken, maar niet noodzakelijkerwijs ook effectiever, ze ervaren meer frustraties en een grotere (tijds)druk. De oplossingen van IBM en ServiceNow zijn daarop het juiste antwoord.
IBM zet zijn kennis van Cognitive computing en wereldwijde integratie- en leveringsservices in. ServiceNow levert de toonaangevende cloud-gebaseerde software die op een intelligente manier werkzaamheden automatiseert op het gebied van IT, HR, klantenservice en beveiliging. ServiceNow´s analytics en benchmarks leveren inzichten op het gebied van de vraag naar services, service niveaus en andere KPI´s waarmee de efficiency van de organisatie kan worden verbeterd. IBM en zijn klanten kunnen het ServiceNow platform ook benutten om business apps te ontwikkelen die processen automatiseren voor elke willekeurige afdeling of verticale markt. ServiceNow integreert met de Global Technology Services van IBM, inclusief cognitieve oplossingen, Bluemix infrastructuur en IBM Cloud Orchestrator.
David Schneider, chief revenu officer bij Servicenow: “Klanten kunnen voortaan intelligente workflows inzetten voor IT, HR, klantenservice en beveiligingsvraagstukken via het ServiceNow cloud platform. Dit partnership zorgt ervoor dat de ervaring en schaalgrootte van IBM op het gebied van analytics en Watson in combinatie met ServiceNow’s de baanbrekende intelligente automatisering en kostenbesparingen oplevert waar onze wederzijdse klanten op zitten te wachten.”
Meer informatie: www.ibm.com of www.servicenow.com