Het Leidse IT-bedrijf Infotheek Groep heeft zich voor de komende twee seizoenen als shirtsponsor verbonden aan FC Utrecht, met een optie voor nog eens twee seizoenen. De overeenkomst is per direct ingegaan. Dochteronderneming 4Launch komt op de achterkant van het speelshirt van de Utrechters te staan.
Infotheek wordt vooral zichtbaar de zakelijke doelgroep. Met een eigen skybox en toegang tot de business lounge, zal Stadion Galgenwaard een belangrijke gastheer zijn voor Infotheek, haar klanten en haar partners.
Voor ceo Jordy Kool – een geboren en getogen Utrechter – was het snel duidelijk: “Onze organisaties hebben veel met elkaar gemeen en delen de mentaliteit van mouwen opstropen en doen, het ‘no guts, no glory’-gen: we zijn allebei vechters, harde werkers, loyaal en maatschappelijk betrokken. Daarnaast spreekt de professionaliseringsslag die FC Utrecht aan het maken is ons aan, daar dragen wij graag aan bij.”
Algemeen directeur Wilco van Schaik van FC Utrecht is trots op de nieuwe partner: “Infotheek Groep en FC Utrecht zijn een perfecte match. We hebben allebei een mooie groeiambitie en de intrinsieke drive om succesvol te zijn. Dat een internationale reus als Infotheek Groep zich verbindt aan onze club is alleszeggend.“
Infotheek Groep zal haar kenmerkende ‘full service’ strategie ook doorvoeren in het partnerschap met FC Utrecht, zowel als ‘supporter’ van de club, als van haar verdere partners én de supporters.