Circulaire IT-leverancier Infotheek Group heeft de in 2015 overgenomen consumentenwebshop 4Launch terugverkocht aan oprichter Guido Raaijmakers. Infotheek Group kocht 4Launch primair voor haar e-commerce platform en implementeerde dit succesvol op het gebied van Business-to-Employee- en Educatieve portals, maar was minder succesvol op het B2B gebied, aldus CEO Jordy Kool.
De afgelopen jaren vervulde Infotheek Group een leidende rol in de consolidatie van het Nederlandse IT landschap. Zo acquireerde Infotheek Group naast 4Launch, ook Scholten Awater, met name sterk op grootzakelijk en publieke segment, en Centralpoint.nl, de grootste zakelijke IT-webshop in Nederland.
Kool: “Het platform van Centralpoint sluit beter aan bij de (groot-) zakelijke gebruiker. Het kunnen inzetten van innovatieve online toepassingen, waaronder gepersonaliseerde bestelsystemen, is voor onze klanten erg belangrijk. Centralpoint biedt deze mogelijkheden. Na de acquisitie van Centralpoint werd de noodzaak tot het behouden van het 4Launch platform dan ook nihil.” Kool vervolgt: “Daarnaast hebben wij ervoor gekozen om ons niet strategisch op consumenten te richten en de verkoop aan consumenten van ons eigen circulaire portfolio (waaronder refurbished, ex-demo en end of life producten) via derden te doen via onze distributietak Xeptor IT Distribution.
Meer informatie: www.infotheek.com