Jordy Kool, de CEO van Infotheek Group, legt per uiterlijk 1 april 2018 zijn functie neer. Dat maakte de Raad van Commissarissen bekend in een persbericht. Kool blijft aandeelhouder en RvC-lid van de Infotheek Group.
“Ik ben ervan overtuigd dat nieuwe fases in een bedrijf een ander type leider nodig hebben. Op een goed moment ruimte maken voor een nieuwe CEO is altijd het lange termijn plan geweest”, zegt Kool, die in 2009 bij Infotheek Group aantrad. “Naar aanleiding van een aantal recente gebeurtenissen in mijn privé leven heb ik besloten die datum naar voren te halen. Ik wil meer tijd besteden aan mijn familie en andere persoonlijke initiatieven.”
Stefan Linder, voorzitter van de RvC en partner bij aandeelhouder Altor: “Onder Jordy’s leiderschap is Infotheek Group gegroeid van 55 naar 750 miljoen euro omzet en goed gepositioneerd voor een glansrijke toekomst. Jordy blijft betrokken en werkzaam bij de organisatie.” De RvC is inmiddels de zoektocht naar een nieuwe CEO gestart.
Jordy Kool, alumnus van Harvard, IMD en RSM Business School, startte in 2009 bij Infotheek Group. Hiervoor vervulde hij diverse sales- en senior management rollen in de Telecom, IT en Media sector bij bedrijven zoals KPN, UPC, Hewlett-Packard en Reed Elsevier. Kool is ook eigenaar en/of RvC lid bij diverse andere bedrijven. Zijn carrière en interesses zijn sterk verbonden met het leiden van organisaties, change management, reorganisaties, new ventures en coaching van ‘high potentials’. Sterk voorstander van het motto ‘een leven lang leren’, maakt hem trots lid van de IMD Business School Advisory Council in Lausanne, Zwitserland. In 2015 ontving Kool de Ernst & Young ‘Accelerating Entrepreneur of the Year’ Award en Computable’s ‘CEO of the Year’ Award. Kool is tevens initiatiefnemer van IT4Kids, een stichting die zich sterk maakt om kinderen uit gezinnen met minder financiële middelen sportkansen te geven.
Meer informatie: www.infotheek.com