Telecom- en ICT-dienstverlener KPN gaat zakelijke klanten een complete oplossing bieden voor het Internet of Things (IoT). Zakelijke eindgebruikers kunnen hiermee vanaf het begin met het IoT aan slag.
De dienst, KPN Things, biedt zakelijke eindgebruikers een end-to-end oplossing voor het IoT die apparatuur, netwerken en data- en consultancy-diensten omvat. Zij kunnen hiermee dan direct aan de slag. IoT. Met de juiste IoT-toepassingen kunnen organisaties bedrijfsprocessen optimaliseren, de klantervaring verbeteren en nieuwe businessmodellen ontwikkelen. De dienst is gebaseerd op de LoRa- en M2M-netwerken van KPN in combinatie met een platform. Organisaties kunnen daarnaast gemakkelijk IoT-oplossingen toevoegen en eigen devices koppelen via het nieuwe platform.
Uit de praktijk
KPN heeft de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan bij talloze organisaties in vele honderden IoT-vraagstukken. Vanuit deze klantinzichten is de zakelijke IoT-dienst nu ontwikkeld. Met KPN Things krijgen zakelijke eindgebruikers de mogelijkheid het IoT direct in de praktijk te brengen, zonder dat ze zich druk hoeven te maken over de technologie dan wel specialistische IoT-kennis vereist is. “We zien een enorme groei in de IoT-markt, in iedere industrie is een toenemende behoefte aan nieuwe toepassingen waarmee organisaties efficiënter kunnen werken of nieuwe businessmodellen kunnen ontwikkelen. Om zakelijke klanten nog beter van dienst te zijn en de kansen in deze markt volop te laten benutten introduceren we KPN Things. Hiermee verlagen we de drempel om met IoT aan de slag te gaan en bieden we een volledige, veilige en startklare IoT-oplossing: van de sensoren, de verbinding en de dataopslag, tot dataservices en de integratie met de klantsystemen”, aldus verantwoordelijk directeur Internet of Things Carolien Nijhuis. Zakelijke eindgebruikers kunnen de all-in-one IoT-oplossing voor een vast bedrag per maand bij de telecom- en ICT-diensverlener afnemen.
Meer info: www.kpn.com