Overnames en een sterke organische groei hebben geresulteerd in meer diversiteit in Lenovo’s product- en dienstaanbod. Het aandeel van smartphones, tablets, servers en andere diensten in de omzet van het vierde kwartaal bedroeg 37 procent, 20 procent meer dan vorig jaar. Daarnaast blijft Lenovo goede resultaten boeken in de pc -divisie; het bedrijf behaalde een record aan 60 miljoen verscheepte units en een sterke winstgevendheid. Bovendien wist Lenovo haar nummer één positie wereldwijd voor het achtste opeenvolgende kwartaal vast te houden.
“Ook de resultaten voor de Benelux zijn bemoedigend, wij zijn de snelst groeiende leverancier in de markt met bijna 70 procent groei in een marktsegment dat praktisch stagneert op 0,9 procent groei. Bovendien groeiden we in de consumentenmarkt bijna tien keer sneller dan de markt zelf. Hierdoor hebben we de toppositie in de Benelux bereikt met een marktaandeel van 21,7 procent. Deze resultaten bewijzen dat onze strategie om te streven naar de top werkt,” aldus Andreas Meyer, General Manager Benelux bij Lenovo.