Het Zwolse Logis.P levert een digitaal geleidingssysteem aan universiteitskliniek Heidelberg, een van Duitslands grootste universitaire medische centra. Dankzij het systeem kunnen patiënten eenvoudig hun weg vinden in de vernieuwde chirurgische kliniek.
De kliniek is in het laatste kwartaal van 2020 open gegaan. Het geleidingssysteem voor patiënten bestaat uit een digitaal aanmeld- en oproepproces. Er zijn aanmeldzuilen en twintig narrowcasting monitoren. Het systeem is geïntegreerd met het bestaande ziekenhuis informatie systeem (ZIS) van SAP/i.s.h.med.
In de kliniek is een duidelijk gemarkeerd aanmeldpunt voor zowel spoed-, poliklinische als intramurale patiënten. Tijdens de registratie krijgen zij informatie over de gemaakte afspraken, over de locatie in het ziekenhuis en een nummer waarmee ze via grote schermen in de verschillende wachtruimtes worden opgeroepen.
Het systeem is schaalbaar en uitbreidbaar met nieuwe technische mogelijkheden. Zo kan een patiënt zich in de toekomt via een QR-code registreren of informatie uitwisselen met de mobiele telefoon. De patiënt zal dan buiten de wachtruimte een wandeling kunnen maken of koffie kunnen drinken om de wachttijden te overbruggen, maar is nog altijd bereikbaar om op tijd bij de afspraak te zijn.