Acronis heeft een nieuwe CMO gevonden in de persoon van Michael Callahan. Callahan heeft tientallen jaren ervaring opgedaan bij onder andere FireMon en Zimperium en meer recent als Senior Vice President of Global Marketing voor Cofense Inc.
Callahan zal Acronis gaan helpen om de wereldwijde merkpositie van Acronis verder uitbreiden en de bekendheid van het Cyber Protect Cloud Platform vergroten. “Als gevolg van de coronapandemie is het gebruik van oplossingen voor digitale transformatie over de hele wereld in rap tempo gestegen. En nu steeds meer activiteiten naar hybride of pure cloudoplossingen worden verplaatst, is het voor ondernemingen van het grootste belang dat ze zich bewust zijn van de sterk toenemende beveiligingsbedreigingen”, aldus de cyberbeveiliger. Acronis streeft er daarnaast naar om de volgende lichting techleiders zo goed mogelijk te ondersteunen door overal ter wereld hulpprogramma’s aan te bieden. “Ook voor de verdere uitbreiding van deze programma’s komt de jarenlange marketingervaring van Callahan goed van pas.”
“We zijn dan ook erg benieuwd wat Michael voor ons kan bereiken met zijn uitgebreide B2B-marketingervaring op het gebied van cyberbescherming”, aldus Patrick Pulvermueller, Chief Executive Officer bij Acronis. “Hij heeft meer dan 20 jaar verschillende leidinggevende marketingfuncties vervuld bij enkele van de bekendste bedrijven in de sector. Deze ervaring zal van groot belang zijn bij het versterken van de positie van Acronis als leider op de markt voor eindpuntbeveiliging. Michael heeft een trackrecord van indrukwekkende groeiresultaten opgebouwd en we kijken uit naar wat Acronis onder zijn leiding kan bereiken.”
Ervaring
Callahan kan bogen op ruim 20 jaar ervaring in zijn vakgebied. Daarnaast heeft hij veel ervaring opgedaan in het SaaS-beveiligingsdomein toen hij in verschillende marketingfuncties werkzaam was bij McAfee, HP en Juniper Networks. Bovendien beschikt Callahan over belangrijke vaardigheden op het gebied van wereldwijd leiderschap. Dit is volgens Acronis van grote waarde omdat het als internationaal bedrijf kantoren en werknemers over de hele wereld heeft, zeer uiteenlopende gebruikersgroepen bedient, een sterke positie op de markt voor cyberbescherming heeft en deze positie verder wil uitbreiden.
Callahan: “Ik kan niet wachten om aan de slag te gaan en ik kijk ernaar uit om samen met het team van Acronis te werken aan zowel hun oplossingen voor cyberbescherming als hun inspanningen om meer bewustzijn te creëren voor het belang van bescherming. Nu bijna iedereen overstapt naar digitale ecosystemen in de cloud is het belangrijker dan ooit tevoren dat oplossingen voor cyberbescherming toegankelijk en transparant zijn, zodat managers de beste oplossingen voor hun onderneming kunnen kiezen.”