3CX is alom bekend om zijn flexibele en betaalbare VoIP-oplossing die naar keuze on premises of vanuit de cloud gebruikt wordt. De 3CX VoIP-omgeving zorgt voor een naadloze unified communicatieservice met tal van extra functies tegen een zeer concurrerende prijs, voor kleine kantoren zelfs gratis. Maar wat mogelijk wat minder bekend is: voor de twee grote smartphone-platforms (Android en iOS) is eveneens een naadloze integratie ontwikkeld. Met behulp van deze speciale, op maat gemaakte apps is elke mobiele werker volledig ‘aangesloten’.
Als we Nick Galea vragen naar het belang van mobiliteit bij VoIP-oplossingen is het antwoord helder: Het is geen discussiepunt maar een absolute randvoorwaarde. In het bedrijfsleven zijn de spelregels veranderd. Mensen werken voor een bedrijf maar dat betekent niet dat ze daarvoor in het bedrijf aanwezig zijn. Steeds vaker wordt thuis, in het openbaar vervoer of op locatie gewerkt. Dit betekent dat ook de unifi ed communicatie op locatie beschikbaar moet zijn. De 3CX VoIP-omgeving speelt daarop in met alle features die de moderne werknemer nodig heeft om eff ectief te zijn.
Mobiliteit voorop
Anno 2018 is mobiliteit troef. De mobiele operators hebben steeds vaker aanbiedingen met ongelimiteerd datagebruik en de roamingkosten in Europa zijn verdwenen. De belangrijkste ontwikkeling van dit moment komt van de ‘digital natives’. Zij willen hun eigen manier van communiceren ook binnen de werkomgeving toepassen. Met de 3CX-oplossing kunnen bedrijven videoconferencing en virtuele samenwerking gaan gebruiken, wordt HD-spraak mogelijk, zeker als QoS (Quality of Service) in het netwerk ondersteund wordt, dalen de kosten die door telecomoperators in rekening gebracht worden en krijgen medewerkers steeds eenvoudiger de mogelijkheid om remote te werken. Een enorme verbetering van de bedrijfsprocessen is gegarandeerd. Hiermee ontstaat een maximale flexibiliteit omtrent de plek waar en met welke middelen er gewerkt wordt.
Voor bedrijven is het ook nog eens een belangrijk element om onderscheidend te zijn bij het aantrekken van nieuw personeel. Dit is het moment waarop informatie primair via mobiele in plaats van vaste devices wordt geconsumeerd. Nu al zijn mobiele devices verantwoordelijk voor 70 procent van het internetgebruik, een cijfer dat eind van dit jaar al opgelopen kan zijn tot rond de 80 procent. Een ontwikkeling waarop 3CX met zijn systeem maximaal anticipeert. Naast de volledige integratie van Mac, Windows en webclients kan 3CX exact dezelfde features ook leveren op mobiele telefoons en tablets op basis van Android en iOS. Ze doen niet meer onder voor vaste oplossingen en softphones. Een extra besparing is dat interne gesprekken, los van eventuele mobiele datakosten, ook mobiel helemaal gratis zijn. Deze gesprekken met de mobiele telefoon worden niet langer door telecomoperators als gesprekken afgehandeld en verrekend.
[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine nummer 1-2018]