Modemerk Stichd gaat samenwerken met Nedap om artikelen in de gehele supply chain te kunnen traceren. Stichd verkoopt artikelen voor merken als Tommy Hilfiger, Levi’s en Calvin Klein. Het bedrijf, onderdeel van Puma, gaat Nedap’s RFID-voorraadbeheerplatform !D Cloud gebruiken.
Het doel van de samenwerking is inzicht te krijgen in de locatie en status van artikelen vanuit het logistiek magazijn in Tilburg tot de online en offline retailkanalen van klanten.
Het overal kunnen traceren van artikelen moet zorgen voor een optimale winkelbevoorrading. De gedachte is dat als artikelen beter beschikbaar zijn, de winstgevendheid van zowel de retailer als Stichd omhoog gaat.
Stichd verwacht dankzij het gebruik van RFID meer retailers te bedienen met een ‘optimaal assortiment, nauwkeurige voorraadniveaus en een moeiteloos bestelproces.’
Het modebedrijf gaat gebruik maken van Levi’s items met een RFID-bronlabel (source tag) en merchandise van merken als Puma, Tommy Hilfiger en HEAD, die wordt getagd bij het distributiecentrum. Dit zorgt ervoor dat alle artikelen met een unieke identificatiecode (EPC of Electronic Product Code) de winkels binnenkomen.
De RFID-hardware in dit project wordt geleverd door Zebra en de RFID-labels worden geleverd door Avery Dennison.