Om haar doelstelling om een flexibele, efficiënte en sterk responsieve bedrijfsvoering te realiseren, voegt OKI Europe al haar EMEA- verkoopactiviteiten (met uitzondering van die in Rusland) samen in één juridische entiteit. Deze grensoverschrijdende fusie zal plaatsvinden op 1 januari 2018. Polen en Finland volgen later die maand.
OKI Europe is al enige tijd bezig met de opbouw van een enkele, verenigde organisatiestructuur met consistente backoffice-processen en efficiënte en effectieve verkoop- en marketingprogramma’s, waaronder pan-EMEA initiatieven zoals productlanceringen, marketingcampagnes en voordelen voor dealers. Zij gelooft dat door meerdere en diverse activiteiten onder verschillende juridische entiteiten te vervangen door een enkele, vereenvoudigde structuur, zal zorgen voor meer flexibiliteit en een sterkere en hechtere relatie, zowel met het kanaal als met de eindklanten, gesteund door een grotere organisatie die meer stabiliteit en geloofwaardigheid biedt dan de huidige onafhankelijke, lokale bedrijven, zo meldt OKI in een persbericht.
“Omdat we in een zeer concurrerende omgeving werken waar de klantbehoeften continu veranderen, zien we de noodzaak in om te worden geïdentificeerd als een geloofwaardig merk. Al onze verkoopbedrijven onderbrengen in één juridische entiteit met een sterke, maar eenvoudige structuur en consistente aanpak, zal ons helpen dat vertrouwen te stimuleren, terwijl we voldoende flexibiliteit behouden om aan uiteenlopende klantbehoeften te voldoen,” aldus Dennie Kawahara, onlangs aangetreden als Managing Directorbij OKI Europe Ltd.
Meer informatie: www.oki.nl