Coolblue groei nog steeds als kool en wist in 2017 een omzet van 1,2 miljard euro te behalen, een groei van 38 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Daarmee nam het groeipercentage af van 50 procent in 2016 en 2015.
De omzet steeg in 2017 van 857 miljoen euro naar 1,2 miljard euro. Coolblue-topman Pieter Zwart: “In absolute zin is dit de grootste omzetgroei ooit. Dit is spectaculair. We zijn hier bijzonder tevreden over.”
Het bedrijfsresultaat (ebitda) kwam uit op 21 miljoen euro tegenover 19 miljoen euro in 2016. De nettowinst bleef nagenoeg gelijk op ongeveer 9 miljoen euro.
Coolblue investeerde het afgelopen jaar flink in verdere groei. Zo werd een nieuw distributiecentrum in gebruik genomen en werd de eigen bezorgdienst verder opgetuigd. Vooral bestellingen van witgoed en andere grote of zware producten worden door Coolblue zelf bezorgd. Het bedrijf heeft nu ongeveer honderdvijftig bezorgbusjes in Nederland en België rondrijden. Dit jaar wil Coolblue, dat voor 30 procent eigendom is van de beursgenoteerde investeringsmaatschappij HAL, onder meer een bezorgdienst voor televisies introduceren. Verder wil het bedrijf volgens topman Zwart voortborduren op zijn strategie en de afgelopen jaar geïntroduceerde diensten. Zo groeide het aantal fysieke winkels, waar van er twee volgens de nieuwe XXL-formule werken, naar zes vestigingen, in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Rotterdam en Utrecht.
Meer informatie: www.coolblue.nl