Ricoh beschikt over een breed portfolio waarmee partners kunnen inspelen op de steeds veranderende, nieuwe manieren van werken in organisaties, waarbij het gaat om efficiënter, slimmer, veiliger, duurzamer samenwerken en het delen van informatie. Naast printing en Managed Print Services, kunnen partners ook met Ricoh’s visual communication-oplossingen en IT solutions de markt bedienen.
Tot nog toe kenmerkte Ricoh’s indirecte distributie-aanpak zich door een combinatie van Ricoh Document Center’s (mono-brand verkoopagenten), Business Partners als multi-brand reseller en distributeurs. De invulling van deze drie niveaus is in de nieuwe aanpak veranderd. De belangrijkste wijziging is dat mono-brand ‘agenten’ per 1 april mono-brand ‘reseller’ zijn geworden.
Voortaan kent Ricoh nog drie formules, bedoeld om resellers succesvoller te laten ondernemen en nóg beter op de wensen en verwachtingen van de eindklant in te kunnen spelen: Ricoh Document Centers,Authorized Dealers en Resellers.
Meer over het nieuwe distributiemodel van Ricoh leest u in een exclusief interview met Maurits Aalders – sinds 1 april Director Marketing & Indirect Channels bij Ricoh Nederland – in de komende printeditie van ChannelConnect Magazine.