Meer dan een half miljoen Nederlandse huishoudens maken inmiddels gebruik van een slimme deurbel. Bijna de helft is van het merk Ring. Dit blijkt uit de vierde editie van de Smart Home Monitor, een onderzoek van Multiscope onder 6.300 Nederlanders.
Nederlandse huishoudens geven steeds meer geld uit aan beveiliging. Op dit moment is 18 procent van alle huishoudens in het bezit van slimme beveiligingsapparatuur. In 2018 was dit nog 15 procent. Eén op de tien huishoudens heeft een beveiligingscamera. Daarmee blijft dit het populairste apparaat. Ook in de toekomst blijft slimme beveiliging doorgroeien. Eén op de vijf consumenten is van plan om binnen een jaar slimme beveiliging aan te schaffen (20 procent).
Consumenten hebben al voor een half miljard aan slimme beveiliging en veiligheid uitgegeven. Ten opzichte van 2018 is dit een duidelijke groei van 38 procent. Het meeste geld wordt uitgegeven aan slimme beveiligingssystemen (€227 miljoen) en slimme beveiligingscamera’s (€183 miljoen). De omzet van slimme deurbellen is ten opzichte van 2018 verdubbeld naar een totaal van €64 miljoen.
De Nederlandse consument gaat komend jaar voor €350 miljoen aan slimme beveiliging aanschaffen, schrijft Multiscope. Opgeteld bij het huidige bezit komt dit neer op een potentiële marktwaarde van €900 miljoen. Consumenten hebben het meeste over voor een slim beveiligingssysteem. Gemiddeld wil consumenten €267 aan een systeem uitgeven. Dit komt neer op bijna €100 miljoen voor heel Nederland.