Analytics marktleider SAS vereenvoudigt de toegang tot zijn cloud-native SAS Viya-platform. Recente productontwikkelingen helpen SAS-klanten om analytics efficiënter in hun organisaties in te zetten. De analytics workloads kunnen eenvoudig worden beheerd en SAS kan makkelijk worden geïntegreerd in verschillende applicaties.
“Deze nieuwe versie van het SAS Viya-platform biedt gebruikers binnen de hele organisatie een flexibele, krachtige machine learning-engine om complexe data in cloudomgevingen optimaal te benutten,” zegt Ritu Jyoti, Program Vice President of Artificial Intelligence Research bij IDC. Data analytics wordt nu voor iedereen – van data scientists tot business analysts – toegankelijk.
Worstelen met pandemie
Veel organisaties worstelen met de wereldwijde pandemie en de gevolgen daarvan. Volgens Jim Goodnight, CEO en oprichter van SAS, kan SAS Viya helpen in deze moeilijke tijd. “SAS Viya ondersteunt organisaties om hun data, klanten en operaties op een nieuwe, innovatieve manier te benaderen, zodat ze vol vertrouwen beslissingen kunnen nemen”, zegt Goodnight. “Toonaangevende organisaties zoals Hanesbrands, Mercy, Banco Bradesco en Qualitas Insurance Company vertrouwen elke dag op SAS Viya. Organisaties kunnen innovatie versnellen en kosten verlagen door analytics in hun organisatie te operationaliseren. Met SAS Viya is het mogelijk om modellen die in meerdere programmeertalen zijn ontwikkeld naadloos te laten aansluiten op de systemen waarin ze worden gebruikt, zodat het implementeren van modellen geen tijdrovende hercodering meer vergt. “Deze Viya-release is als cloud-native ontwikkeld. SAS Viya wordt aangeboden via zowel publieke clouds als private cloudomgevingen van bedrijven. SAS Viya kan nu automatisch worden vernieuwd zodra er nieuwe releases of updates beschikbaar zijn, zonder langdurige migraties”, zegt Mathias Coopmans, EMEA cloud & architecture leader bij SAS.
Microsoft-integratie
SAS Viya is nu beschikbaar op het Microsoft Azure cloud platform. Vorig jaar is SAS een strategisch partnership met Microsoft aangegaan. De integratie tussen Azure en het SAS Viya analytics-platform stelt klanten in staat om SAS Analytics eenvoudig en betrouwbaar in hun cloud omgevingen te laten draaien, gebruikers makkelijk toegang te geven tot de laatste innovaties en upgrades en alles centraal te beheren met tools waar ze al bekend mee zijn. Hierdoor hoeft IT zich minder te richten op routinematige analytics taken en kunnen ze zich bezighouden met meer hoogwaardige, strategische werkzaamheden die managers helpen om betere beslissingen te nemen. “De samenwerking die we met SAS hebben, heeft onze klanten geholpen hun groei te versnellen en hun digitale transformatie-initiatieven uit te breiden”, zegt Casey McGee, Vice President of Global ISV Sales bij Microsoft. “We zijn enthousiast over de nieuwste innovatie van SAS Viya, die voorziet in een naadloze integratie met Microsoft Azure. De bundeling van de analytics-expertise van Microsoft en SAS biedt onze klanten, in alle sectoren, nog meer wendbaarheid en schaalbaarheid, zodat ze ook in onzekere tijden kunnen blijven innoveren”. Een van de gezamenlijke sectorspecifieke oplossingen die we bieden is het Predict & Plan Consumer Demand, gebouwd op SAS Viya, nu beschikbaar via de Microsoft Azure Marketplace. Het is de eerste van vele industriespecifieke cloud analytics-oplossingen die SAS en Microsoft Azure samen hebben ontwikkeld.