Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft Nedap gekozen als RFID-partner in Europa en Noord-Amerika. Scotch & Soda zal het voorraadbeheerplatform van Nedap inzetten in 162 winkels wereldwijd. Doel is de nauwkeurigheid in de supply chain te verhogen.
Scotch & Soda heeft winkels in de grootste steden ter wereld en verstuurt naar meer dan 70 landen. Zeker met landen die in en uit lockdown gaan wordt het voor het modebedrijf steeds belangrijker om een goed zicht te hebben op de voorraadniveaus. Zo kan de voorraad in winkels en in distributiecentra worden aangepast aan de lokale situatie.
Procurement Director Rik Kok van Scotch & Soda legt het belang van een goed inzicht uit: “Het stelt ons in staat om onze online verkoopbare voorraad te vergroten, omdat we niet meer per se vanuit onze distributiecentra hoeven te verzenden. We kunnen onze winkels nu gebruiken als mini-DC’s en de voorraad van de winkelvloer en back-of-house ook gebruiken voor web order fulfilment.”
Scotch & Soda start de RFID-implementatie in de fysieke winkels. Hier vinden de meeste transacties plaats. Goederen worden in de fabriek voorzien van een bronlabel, wat leidt tot volledige traceerbaarheid in de supply chain – van bron tot consument. Gekozen is voor de !D Cloud-oplossing van Nedap. Daarmee zijn producten niet alleen beschikbaar voor verkoop in de winkel, maar ook voor weborders.