In de kern wordt een dienst gedefinieerd als een transactie tussen een aanvrager en een provider. Iedere afdeling binnen de onderneming heeft zijn eigen set aan services die kunnen worden geautomatiseerd om de service-ervaring te verbeteren voor zowel de aanvragers als providers. Klanten zetten ServiceNow in voor het definiëren, structureren en automatiseren van die services, en elimineren inefficiënte, handmatige processen, zoals het gebruik van e-mails of telefoongesprekken, of het gebruik van spreadsheets om voortgang bij te houden.
Service Management binnen de onderneming
De nieuwe applicaties en mogelijkheden in deze ServiceNow-release helpen organisaties hun structuren en service-ervaringen te verbeteren. Het biedt klanten de mogelijkheid een specifieke service-catalogus en kennisbank te hebben voor iedere afdeling. Deze release stelt individuele afdelingen in staat om hun eigen bedrijfsprocessen en workflows volledig te configureren en analytics en dashboards te creëren die inzicht in het werk van ieder team geven.
De nieuwe applicaties, Marketing Service Management, Legal Service Management en Finance Service Management, zijn gepréconfigureerd met gemeenschappelijke service catalogus-items die iedere organisatie kan aanpassen en uitbreiden op basis van hun specifieke vereisten. Werknemers kunnen nu gebruikmaken van één enkel systeem om diensten aan te vragen, zoals marketingmaterialen, contractbeoordelingen van de jurdische afdeling of inkooporders van de afdeling finance. Alle verzoeken worden bijgehouden in het systeem, dat up-to-the-minute-status biedt. Dit voorkomt dat werknemers tientallen e-mails moeten sturen om de voortgang na te gaan. Werknemers kunnen ofwel rechtstreeks naar een specifieke afdeling gaan voor het vinden van informatie, of zij kunnen alle afdelingen doorzoeken middels een nieuwe, organisatie-brede service portal.
ServiceNow biedt klanten ook de mogelijkheid om snel nieuwe applicaties te creëren middels een codeless, template-gebaseerd proces. De template biedt drie eenvoudig te gebruiken opties: Basic Service Management, Intermediate Service Management en Advanced Service Management.
De nieuwe release verbetert ook ServiceNow Facilities Service Management door het bieden van nieuwe ondersteuning voor gepland onderhoud. Deze mogelijkheid helpt organisaties bij het uitvoeren en beheren van geplande werkzaamheden, het verbeteren van preventief onderhoud en het beperken van downtime voor materiële activa. Deze release biedt ook een nieuwe integratie met Workday om de automatisering rond werknemerswijzigingen te verbeteren. Het gaat hierbij om indiensttreding, uitdiensttreding en personele verschuivingen. Deze release biedt nieuwe samenwerkingsmogelijkheden die ongestructureerde data zoals chat, verbeterde Livefeed en verbeterde materiele activa bijeen krijgen en integreren.
Meer informatie: www.servicenow.com