Dit jaar stond het jaarlijkse partnerevent van netwerkfabrikant NETGEAR in het teken van de ‘Need for speed’, de behoefte van de markt – zowel zakelijk als privé – aan betrouwbare en vooral snelle netwerkconnectiviteit.
Op Kartcentrum Lelystad konden de channelpartners hun krachten met elkaar meten in een spannende en zenuwslopende teamchallenge van maar liefst 2,5 uur. Op deze buitenbaan wordt geraced met karts met 390 cc motoren, waarmee een topsnelheid van 85 kilometer per uur gehaald kan worden, een stuk sneller dan de 200 cc karts die op de meeste indoorbanen worden ingezet. Gelukkig waren de weergoden NETGEAR goed gezind, want kort na het afvlaggen van de laatste coureurs begon het te regenen en zou verder karten niet meer mogelijk zijn geweest.
Arend Karssies, Regional Director Benelux, South Africa & Other EMEA, overhandigde na afloop allereerst de gebruikelijke bekers aan de beste drie race-teams.
Door de verlate start van de kartrace, bijna een uur later dan gepland, beperkte Karssies zijn ‘business presentatie’ tot het minimum – NETGEAR heeft opnieuw een goed jaar achter de rug in zowel de zakelijke als de consumentenmarkt – en maakte in snel tempo de winnaars van de NETGEAR Awards bekend, en bedankte hen, maar ook alle andere partners die buiten de prijzen waren gevallen, voor de goede resultaten over 2016. Daarna werd de dag traditiegetrouw besloten met een uitstekende BBQ.
De winnaars over 2017 zijn:
– Best Broadline distributor: Tech Data
– Best Value add distributor: BusinessCom
– Best SMB DMR: CentralPoint
– Best SMB System Integrator: Cloudwise
– Connected Home Partner of the year: Coolblue
– Arlo partner of the year: bol.com
– Most innovative marketing campaign: Coolblue
– B2b Arlo partner: smartSD
In de komende printeditie van ChannelConnect lees je meer over dit event.