De cybersecurity applicatie Storro, waarmee gebruikers simpel en veilig mappen of bestanden kunnen delen met collega’s en andere mensen waarmee zij samenwerken, is afgelopen maandag uitgeroepen tot winnaar van The Labs Battle tijdens de Fujitsu World Tour. Storro werd geroemd om het feit dat de tool het delen van data binnen groepen nog makkelijker en veiliger maakt.
Met behulp van Storro kunnen teamleden samenwerken zonder gebruik te maken van de cloud of een andere centrale component. De applicatie maakt gebruik van encryptietechnologie en slaat gegevens alleen op bij de mensen in een groep waarmee wordt samengewerkt. Voor externe partijen is het hierdoor onmogelijk om zonder toestemming leesbare informatie in handen te krijgen.
In totaal kregen vijf start-ups (Wearhealth, Talmundo, Storro, Keencorp en Axual) van het netwerk Get in The Ring de mogelijkheid om hun innovaties aan ruim 300 partners en klanten van Fujitsu te presenteren. Storro kwam als winnaar uit de bus en won daarmee een uitnodiging voor het Fujitsu Forum in München (november 2018). Hier zal het deelnemen aan de start-upwedstrijd, waarbij ze hun idee mogen presenteren aan de 14.000 internationale bezoekers. Daarnaast gaat Fujitsu Nederland een pilot starten waarbij ze de oplossing van Storro proberen te integreren in hun huidige portfolio.
De Fujitsu World Tour – in het teken van ‘Co-creatie voor succes’ – heeft als doel om de klanten van Fujitsu te laten samenwerken met zowel gevestigde channelpartijen als start-ups. Bas de Reus, Managing Director Fujitsu Nederland: “Succesvolle organisaties zijn verbonden met ecosystemen en scheppen gezamenlijk waarde door het combineren van diverse kennis en gegevens. Fujitsu’s visie voor de toekomst is een Human Centric Intelligent Society. Dit is een lerende samenleving die gebruikmaakt van gegevens om door middel van co-creatie voortdurend substantiële sociale resultaten te genereren. Het veilig delen van gegevens is hierbij van essentieel belang. Zowel de vakjury als het publiek zagen het meeste potentieel in de kennis en kunde van Storro.”
Naast een kennismaking met start-ups uit de IT-sector, bood de wereldtournee van Fujitsu een podium voor demo’s, verschillende break-outsessies en een groep gastsprekers, waaronder Martin Schulz, Senior Research Fellow bij het Fujitsu Research instituut in Tokyo. Hoewel er enorme mogelijkheden zijn voor bedrijven van elke omvang en uit alle sectoren om waarde te creëren, hebben nog veel van hen moeite om het potentieel van digitale transformatie te ontgrendelen. Terwijl klanten geconfronteerd worden met voortdurend veranderende uitdagingen en evoluerende technologieën, gelooft Fujitsu dat de sleutel naar het succes erin ligt om een combinatie van de juiste technologieën en partnerschappen te identificeren en te benutten.
Dagvoorzitter Pascal Huijbers, Fujitsu CTO EMEA Large Accounts, presenteerde een tweetal Nederlandse cases. Met RAI Amsterdam werkt Fujitsu aan het optimaliseren van het logistieke proces rondom evenementen, met als einddoel geen gebruik meer van vrachtwagens in het jaar 2030. Een ander bedrijf, LeasePlan, zette Robotic Process Automation in om grote hoeveelheden administratief werk rondom autoleasing snel en foutloos af te ronden. In het ‘Co-creation panel’, onder leiding van Marco Gianotten (Giarte) gingen de panelleden Bret Baas (RAI Amsterdam), Chris Wauters (ING) en Michel Voogt (Alliander) onder meer in op zaken als de omslag naar agile werken, het leiden van digitale transformatie en het neerzetten van een optimale gebruikerservaring. Een aspect dat in de discussie sterk naar boven kwam was het neerzetten van een nieuwe cultuur rondom innovatie, waarin fouten maken mag en zelfs wordt aangemoedigd.
Meer informatie: www.fujitsu.com